• Afrodite_Aug-07

Tårta Stockholm ?

Jag tycker att bröllopstårtor är lite oförskämt dyra. Den "billigaste" jag hittat är Gourmandise som tar 45kr/bit.
    Går det inte att få en tårta under det priset i stockholm?
    Visst man kan ju köpa vanliga princesstårtor om man vill ha det. men faktum är ändå att jämför man priser i landet så ligger stockholm ibland mer än dubbla priser. Vansinne.
    Vi kommer bara vara 25 pers som äter tårta och vill ha en tvåvånings amerikansk tårta. Nu blir ju inte priset så jättehögt pga lågt antal gäster. Men ändå. Känns fel att uppmuntra dessa höga priser på tårta. Finns det någon som har tips. Finns det någon som bakar tårtor för under 45kr/biten i stockholm?

• Svar på tråden Tårta Stockholm ?
  • sonya

ALLT i Stockholm är dyrare, här är ju också marken och hyrorna mångdubblelt dyra jämfört med andra delar av Sverige. Självklart blir då priserna högre.
    När det gäller sk amerikanska tårtor finns bara två st i stockholm som har kunskap att tillverka dom.
    Den ena heter Cake&Design.

• Afrodite_Aug-07

sonya

det är bra tråkigt att det skall vara så dyrt allting här.
    Men en tårta style amerikansk till bara 25 pers borde ju bara bli två plan, det borde flera kunna göra tycker jag.
    Kan förstå att det lir tungt med flera våningar än det. Men ärligt så har jag själv gjort mer komplicerade tårtor än en tvåvåningstårta. Har gjort i formar av hockegubbar, fiskar, och då menar jag inte en utskuren bild av en fisk, utan en riktigt fisk i 3d style. Så svårt är det inte faktiskt. Skulle i pricip kunna göra tårtan billigt själv. men poängen var att jag ville slippa baka och dekorera på morgonen när jag gifter mig.
    Så får väl lov att betala och se glad ut *S*

• riikka

jag måste bara säga att vi beställde från gourmandise våran bröllopstårta och jesus vad god den var! värt varenda öre.. alla gäster frågade vart vi hade köpt tårtan och berömde smaken! men vi fick 40 kronor / bit från gourmandise. du kan se bilden av tårtan här ; www.mypix.se/ShowFriend.asp sida10

• Mitt hjärta är hemma

Bästa tipset i Stockholm: ICA Maxi i Botkyrka. Tårtan kostar c:a 20-25 kr biten och man får låna tårtställning helt gratis. De skriver namn och datum på tårtan efter önskemål utan extra kostnad. Hjälpsamma och trevliga.

• Fiona78

Jag var nyss och frågade runt i Farsta C, visade sig att konsum bakade egna samt ett "bakverksstånd" inne i centrumet, båda tog 25kr/bit. De har bilder på sina tidigare kreationer, ser jättefina ut, men jag vet ej hur de smakar

• BlueTopaz

Låter kanske konstigt men ICA MAXI i Nacka gör faktiskt VÄLDIGT goda och billiga tårtor, även till bröllop med fin dekoration. Har för mig att man tom kan bestölla provbitar om man vill det?
    Ring och kolla iaf!

Vi funderade på dem men valde efter mkt om och men Cake & Design i Vallentuna. Superduktiga är de men mkt dyra.

• Mitt hjärta är hemma

Blue Topaz: Wouch vicken tårta!

• Afrodite_Aug-07

Bra tips ni har. Tackar. skall kolla upp några av dom. Tack för snabba bra svar allihop.

Svar på tråden Tårta Stockholm ?