• fruE

Panik!!!!!!

Min sambo var och fixade väst och plastrong till bröllopet men plastrongen ser inte ut som han trodde. Denna är som em lång bit som sitter ihop på mitten och det verkar precis som om den ska knytas eller nåt och vi vet inte hur det ska se ut eller vara. Vi gifter oss IMORGON så om någon vet hur det ska vara eller se ut så snälla svara!

• Svar på tråden Panik!!!!!!
  • Lena+Mattias=sant

Knyts den itne som en slips?

• Lena+Mattias=sant

Hur menar du sitter ihop på mitten förresten. Jämför med en vanlig slips utseende så kanske jag förstår

• fruE

Lena+Mattias=sant

Om du tänker dig en slips som du lägger ut rak lång så är denna likadan fast den smalnar inte av på ena sidan. Sen på mitten sitter det en bit tyg runt om där bandet som man knäpper om halsen löper. kan inte förklara bättre.

• Lena+Mattias=sant

Om den är tillräckligt lång så kan du om inte annat knyta den som en vanlig slips (ja det är så man gör ev stoppar man inte i den över delen av slipsen i öglan utan har den utanpå och fäster med en nål)

Annars låter det som att du sätter fast den kring halsen och knyter den som en slips efter biten med att man lägger slipsen i kors.

• fruE

Telemarkgrrl

Nej, knyta slips kan jag redan. Problemet är att denna har ju redan ett band som ska vara runt halsen sen hänger det ner två "bitar" som jag inte vet hur jag ska göra med för att det ska bli snyggt. Men jättemycket tack ändå!

• Lena+Mattias=sant

Om du knyter som från steg två i beskrivningen så bord de bli rätt.

• fruE

Strulan

Tack så jättemycket! Tänk, jag som trodde den skulle knytas. Alla man ser är ju knutna.

• onsdag i oktober

När vi prövade min M2B kläder gjorde de en vanlig knut på plastrongen. Drog den ena änden över knuten lite (så att man inte stirrar rakt in i knuten) och fäste med en nål rakt igenom båda.
    Sååå svårt att förklara juuuuuu

Lycka till imorgon. Njut av dagen

• Ziii

Här har du instruktioner för hur man knyter en plastrong/kravatt, det är väldigt enkelt:

www.neckties.com/ascot.php

Plastrong är när den är färdigknuten, kravatt är när man knyter den själv.

• Ziii

De knyts INTE som slipsar dock :)

• Lena+Mattias=sant

ah det var det som var skillnaden mellan plastrong och kravatt mao. Man knyter ju visst som kan knyter en slips förutom att man inte stoppar igenom den på sista steget utan lägger den ovanpå.

Svar på tråden Panik!!!!!!