• Modestie

Schampo mot fett hår???!!!!

Mitt hår är i "obalans" blir plötsligt fett jättefort. Brukar ha Loréal professionell för färgat hår, men måste nu tvätta det dagligen och det vill jag inte så jag vill byta schampoo och det behöver inte längre vara för färgat hår. Någon här med tips på bra schampoo som gör att håret blir så där blankt och fluffigt och inte fett så fort?

• Svar på tråden Schampo mot fett hår???!!!!
  • pickolina

Svårt, det är ju så olika... Jag har anv L´Oreal Professionell volymschampo i flera år men precis gått över till Paul Mitchells för färgat hår... Jag personligen gillar det skarpt!..

• pickolina

Eller ja, precis...nyligen snarare, har hunnit anv det ett tag... :)

• Modestie

aha, ska kolla om Paula Michell kan ha något särskilt mot (för) fett hår också.

• pickolina

Kan det inte vara så att du har för uttorkande produkter nu då??? Å att det är därför håret blir fett....

• pickolina

Apoteket ska ju ha ett bra schampo för hår som blir fett snabbt... Det kanske kan vara värt att testa, för att håret ska komma i balans igen. Kostar nog inte så mkt....

• nemifreak

Allting är ju individuellt men Paul Mitchells shampoo gjorde mitt hår ännu fetare, kändes som om håret inte blev riktigt rent heller.
    För att få lite ordning på fett hår skulle jag rekommendera:
    Sevorex från Apoteket
    eller
    I love juicy från Lush

• Modestie

pickolina: Jooo, du kan ha rätt. Jag har faktiskt vid 2 hårtvättar av 3 senaste 2 månaderna kört med Toni&Guy schampoo för brunt hår och det har svidit lite i hårbotten efter varje hårtvätt, så jag tror det är fullt möjligt tat det schampoot inte passar mig. Förut användes det bara högst sporadiskt för att fräscha upp färgen, men eftersom jag bor i buschen har jag svårt att få tag på nya produkter så jag har försökt spara på mitt Loréal schampoo som snart är slut Men, igår använde jag mitt Loréal igen och jag har försökt att inte tvätta så mkt, håret är redan bättre

• pickolina

Vad skönt... Inge kul när håret blir fett direkt...

Svar på tråden Schampo mot fett hår???!!!!