• Linda*

    Villingsbergs herrgård, nån som haft festen där?

    Hej! Vi ska ha vår bröllopsfest på Villingbergs herrgård, är superglad att ha hittat nåt efter mycket letande... =) Men tyvärr kom vi inte intill att titta i köket när vi var där, har ju ingen aning om vad som finns! Nu är vi visserligen ute i rejält god tid, gifter oss inte förrän i juli 07, men man vill ju kunna planera lite.
    Nån som har nån aning om vad som finns i
    porslinväg? Finns ju allt som hör till ett kuvert utgår jag från, frågan är ju om det är riktigt asfult, det känns ju trist. Funderar även på om det finns dukar?
    Om nån har nån erfarenhet av stället får ni gärna dela med er, hur ni gjorde med intilligande rum osv =)

    Mvh Linda

  • Svar på tråden Villingsbergs herrgård, nån som haft festen där?
  • Örebroare

    Jag kan tyvärr inte vara till någon hjälp, har aldrig hört talas om stället!

    När i juli gifter du dej?

  • Jonas90

    jag vet inte om de har porslin :S men hör annars ,med gittan på zari atelje (058632767)
    hon har porslin, bestick, glas och allt att hyra ut. hon har även dukar, linne servetter och stora, fina runda bord!! lycka till

  • Linda*

    Ok tack! Har ringt och pratat lite med dom och det mesta verkar finnas. =)

  • f.d. Svart brud

    Åh, jag visste inte att de fortfarande hyrde ut herrgården!
    Har ni någon koppling till det militära?
    Bor ni i Karlskoga eller Örebro?

    Vi gifte oss vid Dianas tempel alldeles bakom Villingsbergs herrgård den 10 augusti 2002 och sedan hade vi fest i herrgården. Det var jättefint. Maten ordnade militärrestaurangen och vi fick även hyra linnedukar och servetter av militären för 16 kr/kuvert. Jättebilligt. Herrgårdshyran låg på 1000 spänn...

    Här kan du titta på lite bilder, det kanske ger ett hum om hur det kan se ut.

    brollop.weidt.se/

  • Linda*

    f.d Svart brud

    Hej! jodå dom hyr fortfarande ut, dock vet jag inte om det är enbart till folk inom försvaret.. min blivande är officer, vi får hyra stället för 500 kr (!) Tyvärr har de ju lagt ner restaurangen men det skulle tydligen gå att ordna (tror mattanterna är uttråkade)
    Har tittat mycket på din sida och hittat mycket inspiration!
    Vi är från kristinehamn/ölme men bor isthlm nu. Vigseln blir i lungsunds kyrka =)

  • Kattman

    Såg att tråden är gamal men skriver ändå; Finns det möjlighet för en "ofrälse" (läs: icke militär) att hyra in sig på Villingsberg? Ligger ju så fint och har familj och släkt i Karlskoga som inte orkar resa långt (pga ålder) för bröllopsfirande.

    Vore toppen om någon som vet ngt kunde svara!!!

Svar på tråden Villingsbergs herrgård, nån som haft festen där?