• Jättelycklig

Festlokal i Sollentuna

Hej!

Vi letar efter en festlokal för 80-100 pers i Sollentuna, vi ska gifta oss i Sollentuna kyrka.
    Edsbergs Slott var vår favorit, men varje lördag är bokad i över ett år framöver...
    Bergendals Herrgårdär fint, men vi måste i så fall fira i Utsikten då vi inte får plats i herrgården. Matsalen i "Utsikten" är ju inte så mysig men baren är underbar.

Har någon erfarenheter från Bergendal "Utsikten"?
    Vet någon något om St Larsgården?
    Andra tips?

Ang. bröllopsdatum så har vi ännu inte valt om det blir 2/6 eller 15/10 nästa år (beroende på om det blir ngn bebis eller inte...)

Tack! J

• Svar på tråden Festlokal i Sollentuna
  • Rosenhaga

Hejsan Jättelycklig,

Edsbergs slott är verkligen jättefint, håller med dig. Har du funderat på om ni verkligen MÅSTE gifta er på en lördag? Jag har varit på bröllop på både fredag och söndag.

Fredagsbröllopet var supertrevligt, en härlig fest och helgen blev som en långhelg. Alla hade haft möjlighet att ta ledigt från jobbet/studier utan problem, sedan var det BBQ-lunch hemma hos brudparets bror på lördagen då alla presenterna öppnades. Helbra arrangemang.

Söndagsbröllopet var ett förmiddagsbröllop med lunch-middag på eftermiddagen och dans fram till midnatt eller så, också bra arrangerat.

• Rosenhaga

De som hade fredagsbröllopet skickade ut sina inbjudningar i verkligt god tid för att alla skulle hinna ta ledigt, det var bra.

• Sweety

Angående Bergendal utsikten var det en tjej på BT som hade festen på och hon var nöjd. Den är ju mer modern, men väldigt fint utsikt över vattnet vad jag vet (har aldrig varit där själv).

Angående Edsbergs slott så hade vi vår bröllopsfest där 10 juni. Vi var totalt 60 pers och jag har svårt att se att 80-100 pers får plats där. I alla fall inte i samma rum. Annars är lokalen bra och fin.

St Larsgården ska enligt uppgifter från BT rymma ca 100 pers och kosta ca 2000 kr att hyra. Men om man får ha starksprit där vet vet jag inte.

• Jättelycklig

Tack för era idéer!

Vi vill nog ha festen på en lördag eftersom det kommer gäster resande från Skåne åxå (så de slipper ta ledigt).
    Det lutar åt Bergendal nu... Jag gillar deras bar, men matsalen "Utsikten" känns väldigt mycket skolmatsal.
    Edsbergs Slott är ju helt fullbokat. Idag ska vi kolla på Såstaholm i Täby åxå, det verkar jättefint!
    J

• Lili 2006

Såstaholm är helt underbart, har varit där på konferens med mitt gamla jobb. De hade väldigt god mat också!
    Sollentuna golfklubb kanske kan vara något? Golfsäsongen är ju över då och deras klubblokal är ganska okej! Ligger nära Sollentuna kyrka också! Jag har varit där på bröllop och det var jättetrevligt!

• Filippa05

hej, vill oxå vara på edsbergs slott men som du skrev så e det fullbokat på alla lördagar, så vi ska nog gifta oss på en fredag så vi kan ha festen där...

Svar på tråden Festlokal i Sollentuna