Göra slut?
Okej, det här är ju mitt beslut i slutändan. Men behöver ändå lite av era erfarenheter, och få höra vad ni tycker.
Har ett förhållande med en (underbar)man sedan några år. Vi bor ihop, har gemensamma intressen, vänner, åsikter, framtidsdrömmar osv. Det enda (fast en viktig del) som inte funkar är intimiteten. Den finns liksom inte där längre, trots att det var bra i början.
Det går månader mellan gångerna, från att i början ha varit flera ggr per dag.
Det här är en enormt viktig bit för mig..men ändå känner jag att jag inte ens tänder på honom längre. Fast jag älskar honom och "dyrkar marken han går på".
En tid nu har jag längtat efter något eget. Bo själv, vara självständig.
Något som jag inte hunnit med i mitt liv.
Det börjar bli allt mer verkligt för mig..och jag börjar tröttna på relationen. Känner att jag är mer inne på att gå vidare, medans han vill jobba på det. Samtidigt känns det som ett hugg i hjärtat, när jag ser honom i ögonen och föreställer mig att vi inte ska vara tillsammans.
Jag har alltid sett en framtid med honom. Men ändå känner jag nu att jag inte ens kan tänka mig barn, giftermål osv. Många av mina vänner har redan avklarat det, eller planerar det med sina respektivet.
Tänker dagligen på hur jag ska göra. Om jag ska fortsätta, eller gå min egen väg..och se vad som händer sen?
Ska man göra slut, när "allt annat" än intimiteten är toppen?
Ska man fortsätta när man eg. längtar vidare?
Har någon varit i liknande situation?
(Om inlägget låter luddigt, så beror det på att känslorna är röriga i mitt huvud..;)).