• loppi

Vigsel i Brahehus

Jag och min pojkvän vill viga oss i Brahehus i slutet av maj nästa år. Men hur gör man för att boka det?? Kan man göra det i huvudtaget? Tänk om det är en till vigsel där när vi kommer dit för att vigas liksom =) Hehehe bittra tanke 150 gäster liksom...

• Svar på tråden Vigsel i Brahehus
  • Fru Mallgroda

Ring receptionen. Jag har spelat på vigsel där, tidernas kortaste gång fram till altaret. Prästen var försenad för att han skjutsade barnbarn nånstans, och bruden höll på att göra på sig av nervositet. Men fint blev det till slut. Det går inte int så många personer i kapellet, men ni kanske inte ska vara där? Lycka till!!!

• loppi

Okej det låter bra. vi ska altså vara i ruinen...

• Fru Mallgroda

Sorry, jag blandade ihop det hela med Gyllene Uttern. En helt annan sak. Hm... med Brahehus blir det väl lite svårare att försäkra sig om att få vara "ifred". Men det finns ju någon slags mack och restaurang där, de kanske vet hur du/ni kan göra?

• loppi

Ja, asså jag har en gammal kompis som gifte sig där i lördags tror jag och hon borde ju veta hur man gör =)

• BT BRUD

kanskje ska fråga din
    kompis om råd da borde inte det va lättare om hon har massor av info

• loppi

Jo, jag kom liksom på det precis när jag la in frågan...

• Ängla

vad spännande att gifta sig i ruinen!

Loppi hör av dig och berätta vad de sa! (själv är jag gift så jag konkurerar inte om stället!)

Om man kan vigas där måste det ju gå att boka på nått sätt, så det som sagt inte dyker upp flera brudar!

• loppi

Nu har jag fått ett annats tips och det låter nästan bättre. Ruinen på Visingsö, och vid dåligt väder...den gamla kyrkan där. Här är det iaf ingen trafik som går förbi...

• Lilla Li

Annars finns det ju en ruin efter Bäckaby kyrka, på västra sidan om Jönköping. Vi var där igår och kikade. Då måste man fixa tält (om det skulle regna) och stolar själva, men det är en OSLAGBAR utsikt över staden och Vättern.

• Sister of the Night

Fler med samma tanke, märker jag. :)

Jag har också blivit smått hänförd över tanken att vigas i Brahehus... Där är ju så vackert.

• loppi

Åh Hej ! Va kul att det e fler som e sugna att vigas i en ruin =) Det var ett tag sen jag var inne här, men hoppas att ni fortfarande e kvar. Vi ska gifta oss den 2 juni...ni då??

• lysmasken

Till er som hat i åtabke att vigas i Brahehus...det är en allmän sevärdhet, som ej tar inträde o dyl, utan folk kan bara komma dit och titta när som helst. Det ligger i anslutning till en mack och en restaurang, så många brukar knata över för att ta sig en titt. Sen så kan jag, iaf enligt egen erfarenhet, säga att det är väldigt skräpigt där inne, då besökare och turister slänger skräp och tom gör sina behov där inne. Men om man inte har något emot ett bröllop till allmän beskådan, go for it!

• lysmasken

åtanke ska det naturligtvis stå...

• Fru Cinderella

Jag o min sambo har tänkt att viga oss på Visingsö, har vart lite inne på ruinen i Näs eller Visingsborg.. men det lutar nog åt stranden på norra sidan..

• loppi

_Cinderella_
    Vet du hur man går till väga för att vigas i visingsborg? Hyr man den ?

• ;o)

Vi har oxå varit inne på Brahehus, men hoppar nog av samma anledningar som törvan skriver. Plus att trafiken känns störande.
    Men Bäckaby kyrka låter ju perfekt - måste kolla upp! Kan man verkligen smälla upp ett partytält i Stadsparken?

Svar på tråden Vigsel i Brahehus