• Blomma75

hur mkt tror man kan gå ner på 2 veckor?

hej alla !
    jag har en fråga gällade bantning, hur mycket kan man gå ner i vikt på 2 veckor om man nu ändrar livstil och dricker 2 liter vatten om dagen samt äter nyttigt mat 5 ggr om dagen (eller tar nutrilett i 2 veckor med 5 påsar om dagen) och tar bort allt onyttigt fett mat(chips,godis..)
    Jag väger 68 kg, tror någon att man kan gå ner 8 kg på 2 veckor?. vill väga 60 kg om 2 veckor.
    snälla hjälp mig att nå resultat, har ni några tips till mig.har ni några motions tips till mig . behöver all tips!
    kram.

• Svar på tråden hur mkt tror man kan gå ner på 2 veckor?
  • ia´s

Ledsen å säga detta, men 8 kg på 2 veckor klarar Du inte.
    För kroppens skull, är 1 kg/vecka mera nyttigt sas......
    Men varför måste du tappa 8 kg på 2 veckor?????
    Varför inte börja på det som du skrev ovan och satsa långsiktigt......för.....du gör väl detta för din hälsas skull..eller?????

• Jennie med ie

Hade du vägt 150 kg hade jag sagt att det var möjligt. Men inte när du väger så lite som du gör. Du hade behövt totalsvälta dig för att ha möjlighet att gå ner så mycket, inte ens då hade det varit säkert...

• Blomma75

hej!
    tack för er svar och jag veta att jag vill gå ner i vikt snabbt men ser nu att det är omöjligt så jag satsar på det långsiktiga sättet att tappa kilot, ska nämnligen börja imorgon med diet och hoppas jag kommer så småningom lyckas med att tappa 8 kg och kanske lite mer. Jag ska ta ett dag i taget och kämpa och hoppas ni pappar mig så jag har något att se framemot, behöver eran stöd.
    Undrar hur är det med motion ,har ni några tips på att få bilringarna att försvinna, viken motion minskar midje mottet, rejält?.
    Kram

• picachu

Kombinera stryrketräning med konditionsträning. Konditionesträning är fettförbrännande, men om du har har muskler bränner du ämmu mera fett.

• _Ella_

Jag har pulverdietat och tränat cirka 30 min dagligen och gått ner 6,2 kg på 10 dagar - dock väger jag mer än 60 kg så det finns att ta på. Du kanske inte tar alla 8 kg men en bra bit på vägen och det är ju alltid något!

• picachu

Hur tränar man när man pulverdietar? Tar du typ prommisar eller dyl? För att jag känner att när man käkar pulver så får man så lite energi att man knappt orkar träna, speciellt inte styrka...

• Blomma75

hej!
    picatcu: hur menar du konditionsträning? och hur ofta gör man det? jag är lite dålig på att träna så hur får man piffing på att orka med allt och hur får man en lat människa som jag att klara med träning?
    _ella_: vad tränar du 30 minut dagligen? är det ngn program som du utför? ge tips till mig. 6,2 kg på 10 dagar, va bra, grattis. kan du ge mig tips hur du klarade med det.
    kramisar till er tjejer.

• Blomma75

hej!
    istället för pulverkurer( ska börja i morgon med diet)men jag undrar om man kan ha läckra diet mat att äta istället för pulverdiet eller att kombinera med det.
    så undrar jag vad äter ni 5 ggr om dagen för att gå ner i vikt.
    hur ser eran frukost ut? osv.
    skulle vara tacksam om ni kunde dela ut lite tips
    kram

• ia´s

Kolla på bmidirekt.se...där finns en mängder förslag och recept

• Blomma75

hej!
    tack ia`s för tipset, var där i sjaiten och kollade snabbt och det ser bra ut, massor med tips.tack
    kram

• picachu

Blomma75:

Konditionsträning, ja snabba promenader, löpning, jympa, aerobics, simning, spinning - all träning som får din puls att öka. Det finns mycket och säkert hittar du något du tycker är roligt.

Det svåraste är att komma igång, men ju mer man märker resultat, speciellt att man bara inom några veckor får avsevärt bättre kondis, desto roligare blir det!

Jag kan rekomendera spinning, det är jobbigt som f*n men man blir bara bättre och bättre och kan tävla med sig själv.

• _Ella_

Jag tränar 30 min på trappmaskin dagligen - i alla fall 5 gånger i veckan, till mitt pulverdietande. Dricker mest Naturdiets ready to drink, den är ju ganska god. Det funkar fint, känner nästan jag har mer energi nu.

• _Ella_

Blomma75 - glömde svara på din fråga. Jag äter som sagt någon form av pulver, blandar lite hur som för jag har lite av varje hemma kvar. Normalt "äter" jag en Naturdiet till frukost, Naturdiet eller soppa (har gjort en soppa på grönsaker som har 120 kcal per/portion men ändå mättar) och sedan ännu en Naturdiet eller annat pulver och ev lite frukt - har blivit galen i ananas och div meloner. Jag håller mig faktiskt mätt på detta. Dricker mycket vatten. Tränar som sagt på trappmaskin 30 min dagligen, åtminstone 5 gånger i veckan. Jag har ganska mycket att gå ner, så det gör säkert sitt också att det går fort. Men jag är jätteglad eftersom jag tidigare kalkylerat 5 kg per månad och nu gick det på knappa 1,5 vecka. Det är klart att det är sundare att låta det ta mer tid - men ibland vill man få en kickstart och få bort mycket, det ger ju en extra motivation när man ser hur kilona fullkomligt rinner av.

• Blomma75

hej 1

Tack för tipset picachu och _Ella_.

Idag startade jag med dietet och det har gått jätte bra, har druckit mina 5 nutriletter och druckit massor med vatten och avslutade just med mitt lilla tränings pass, inte 30 minuter, men bara 15 minuter första dagen och det tar på krafterna , det slutade med några tårar och svett, ville bara ge upp, men hoppas imorgon blir det lite längre pass.

Känner på mig att det är bara att kämpa och idag har jag inte haft sug efter sötsaker som godis. för jag håller mig upptagen och tänker att nu ska jag inte sumpa detta dietet, så bort med all söt suget, nu.

Hoppas jag klarar denna nutrilett kur, jag kommer inte ge upp denna gång, som andra gånger jag slutat efter några dagar, men denna gång ska jag nog kämpa.

Hoppas ni kämpar med mig från början till slutet.

Jag kommer in här och meddelar hur det går för mig, jag behöver ert stöd.

Massor med nutrilett och tränings kramar.

• meb

Jag gick ner från 67 till 59 på fyra månader i vintras. Inga kurer utan förändring av vanor vilket har gjort att jag sedan hållt detta även när jag började unna mig saker efter detta. Några tips:
    - Inget smör på smörgåsen
    - Inga kakor, godis, läsk, chips eller liknande. Detta var jag stenhård på de första sex veckorna. Resterande tid tog jag om jag t.ex. var på en fest eller det var tårta på jobbet.
    - Träning: Två-tre jympapass och 1,5 km simning per vecka.
    - Jag lagade mat som vanligt men ersatte t.ex. Creme fraiche med Viktväktarnas etc.
    - Ingen snabbmat. Reser en del i jobbet och ibland är det stressigt på väg till tåg etc. Alla snabbmatsrestauranger har ju också meal som är anpassade till att gå ner i vikt.
    Det som gjorde att jag orkade hålla på så länge var att jag såg resultat när jag för första gången (efter fyra veckor) ställde mig på vågen. Viktigt att inte väga sig varje dag. Jag blev jätteförvånad när jag på bara en månad gått ner 4 kg.
    Lycka till alla!

Svar på tråden hur mkt tror man kan gå ner på 2 veckor?