• BrudSofia

Hur får man bort akrylnaglarna??

Gjorde akrylnaglar till vårt bröllop 8.7, och nu ser de hemska ut. Hur göra för att få bort dem? En del har lossnat och en del är sönder. Ska på fest ikväll och har ringt till alla salonger men ingen har tid...
    Bra tips nu! Tack!

• Svar på tråden Hur får man bort akrylnaglarna??
  • Victory

Jag hade i och för sig gelénaglar men jag köpte en speciell borttagning, typ som nagellacksborttagning men starkare. Det fanns att köpa på salongen där jag gjorde naglarna.

• aase

Använd vanligt aceton. Häll upp aceton i en skål och doppa fingrarna i detta. Det är inte särskilt nyttigt för huden men det är det enda sättet som jag vet i alla fall. Lycka till!

• *Vårblomma*

Är utbildad nagelterapeut och jag säger bara; De som gjorde dem åt dig - bör ta bort dem gratis!!
    Annars ta bomull som du dränker i aceton, lägg runt naglarna och linda in fingret i aluminiumfolie (E.T - varning) låt sitta ca 15 min. Ta sedan en servett och dra bort kladdet, materialet smälter. Men akryl är hårt så du kan behöva fila bort resterna. Ta en mjuk fil och fila försiktigt, endast på materialet - inte din egen nagel!!
    Lycka till.

Svar på tråden Hur får man bort akrylnaglarna??