• janner

För tidigt?

Hej! Nu gäst på BT och vill gärna ha lite tips o råd..
    Träffade min flickvän för fyra månader sen och nu ska vi flytta ihop tänkte vi. Även fast det har gått så pass kort tid känns det som vi har känt varandra hela vårat liv. Jag är 29 och hon 23.Så nu till det viktiga.. Har tänkt fria till henne här inom kort. Först halv dag på spa, lite picknic, ballongfärd och sedan ute på skärgård tända levande ljus,mat mm. Så nu till min fråga..
    Är det för tidigt&vad tycker ni om planeringen för frieriet.
    Tacksam för alla råd.
    Mvh Janne

• Svar på tråden För tidigt?
  • Lucia05

Ja, jag tycker det är för tidigt.
    varför så bråttom?

• Zozo

Tja, JAG tycker att det hade varit lite tidigt. Vi väntade a andra sidan 13 ar med att gifta oss, vilket är lite extremt i andra kanten.. sa alla gör väl det som de känner är bäst!
    Jag skulle nog ända prova pa att bo ihop ett tag först...
    Annars later väl frieriet jättefint, men det MASTE heller inte vara sa komplicerat.

• Neon

Om det bara känns sååå rätt, så tycker jag att inget ska hindra er! Min blivande man friade efter 5 månader. Har varit tillsammans lite över ett år när vi ska gifta oss. Kör på! Hoppas hon blir glad!!!!

• Pumpkin

Jag tycker att det är upp till var och en när man vill flytta ihop, fria, gifta sig, skaffa barn, köpa hus osv. Tycker inte det finns nånting som heter varken för tidigt eller för sent, känns det rätt så ska man följa hjärtat.

Jag tycker ditt planerade frieri låter supermysigt och är det vad du vill så säger jag bara: Go for it och lycka till!

• picachu

såvida du inte är ett psyko ;) *hehe*
    så låter det ju underbart!

• lindamarias

Jag tycker det låter jättefint att du vill fria till henne redan - det är helt upp till var o en när det känns rätt att gifta sig. Jag o min M2B hade känt varann i 3 månader och varit tillsammans i 2 månader när han friade - jag sa ja och nu ska vi gifta oss 9 månader efter förlovningen.. så på mindre än ett år blev jag tillsammans med min M2B förlovad o gift.... så ibland kan det gå snabbt... :)

• picachu

tycker bara att de e ballt att man vill göra en sådan commitment efter så kort tid.

folk är så fega och rädda för känslor nuförtiden och ska hålla på och tassa på tå istället för att ta risken och göra ett åtagande med en annan person

• Neon

lindamarias....känns som om vi sitter i samma båt. Vad tycker omgivningen om att det gått så snabbt? Förlåt Janner att jag lånade tråden lite...

• Lindblomman

Jag tycker att det är för tidigt, ni är fortfarande i nyförälskelsestadiet. Då känns ju allt så underbart och himlastormande och jag tror det är lätt att missa saker man kanske skulle störa sig på hos en annan människa. Varför ha så bråttom, lär känna varandra ordentligt först. Annars tycker jag att frieridagen som du beskrev verkar toppen, men vänta ett år eller tre. Lycka till!

•  Miss Cee

Den största risk du tar är väl att din flickvän tycker att det går för fort och att du får ett nej på grund av det...

Jag skulle nog ha tagit flytten först och väntat tills ni bott ihop i några månader iaf, så att ni vet att det fungerar. Men gör vad du tycker känns rätt. Ni är ju inte hysteriskt unga någon av er, och ni behöver ju inte gifta er i år heller, bara för att du friar snabbt.

Men frieriet låter hemskt romantiskt. Applåder till dig!

• Zozo

Tja, min väninna förvanade oss alla med att träffa en kille, bli gravid med tvillingar efter 4 manader, bröllop efter 7 manader höggravid och skilsmässa 1 och ett halvt ar senare, höggravid igen.. men visst, sadant kan ju hända efter 10 ars förhallande med!

• Hubbabubba

Hej!
    Min blivande och jag resonerade så att vi ville uppleva alla årstider ihop. Inte för att vi trodde att någon av oss led av årstidsdepressioner eller så men att man ska hinna med att se varandras fel och att man faktiskt inte alltid är den samma mitt uppe i en hektiskt tentaperiod som på semestern. Så tänkte vi :)

• Lucia05

Förståndigt tänkt, Hubbabubba;)

• Vicka81

om det är för tidigt kan ju bara du själv svara på, utgå från dina egna känslor!

• LissAnna

GO FOR IT!!!! Shit vad romantiskt!!

• lindamarias

Neon: omgivningen är mestadels positiva till vårt snabba beslut - lite förvånade förstås, men allting känns bara så rätt med allt och det ser folk runtomkring o då är de bara glada för vår skull. När vi förlovade oss var det några vänner som sa att jag inte skulle känna mig pushad att gifta mig snabbt oxo eftersom förlovningen kom så snabbt på.. o visst funderade jag på om det var bra o gifta sig så snabbt. Men saker o ting har bara fallit på plats och när vi satte datum för bröllopet var både jag o M2B överens om att det var något vi ville båda två.
    Vi är 32 o 33 år gamla så känner att vi vet vad vi vill o man blir ju inte yngre så why wait....

sen kan det ju som Hubbabubba skriver vara bra att iaf uppleva alla årstider tillsammans... innan man tar ett så stort steg som giftermål - det e nog inte helt fel heller... men för min del hade det varit för lång tid att vänta ;)

• tattar-Emma

Jag tycker det är tidigt, men varför inte. Skulle vara betydligt mer tveksam om ni planerade barn och bröllop inom ett år, sånt är mycket svårare att få ogjort om det inte funkar, men det enda du kan förlora nu är pengarna som ringarna kostade.

Ursäkta att jag är krass, men nästan alla förhållanden känns underbara i början och betydligt färre varar livet ut.

• janner

Vill tacka alla ni som svarade så snabbt och gav era råd.
    Innerst inne vet jag att jag kommer älska denna tjej av hela mitt hjärta,resten av mitt så därför så kommer frieriet äga rum den 5/8.Tack ännu en gång för era tankar.
    Ni som har nyligen förlovat/ gift er vill jag önska er ett stort GRATTIS och lycka till.

Svar på tråden För tidigt?