• nightnurse

Frieri eller ej?

Jag och min sambo har bestämt oss för förlovning i höst. Hur blir det med frieri när man tillsammans bestämmer ett datum? Ska killen fria vid ringbytandet, eller ska han fria längre fram när det börjar bli dags att bestämma bröllopsdag? Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Frieri eller ej?
  • Fru Cinderella

Vi hade bestämt datum för förlovning och min sambo gick ner på knä och friade i alla fall. Men vi hade redan bestämt bröllopsdatum när vi bytte ringar (Behövde spara en stund ;) )

• LissAnna

bestämmer man gemensamt så tycker inte jag att man behöver fria. då har man ju redan bestämt sig...

• fåttettryck

Vi har bestämt bröllopsdatum (preliminärt) och börjat spara men har inte bestämt förlovningsdatum än - tänkte hitta en fin miljö på semestern. Det får ev. bli utan ringar (dålig planering!), jag tror det viktigaste är att det är ett speciellt ställe och det kanske man hittar bäst under sommarsemestern. Men i annat fall tar vi det till hösten.
    Jag tänker i alla fall fria till henne även fast vi bestämmer tid och plats tillsammans ...såvida inte hon säger att hon inte vill att jag friar ;)

• miss froggy

Vi bestämde ett datum att förlova oss på, och jag trodde nog att han skulle fria då eller iallafall nämna något om att gifta oss men han sa ingenting. Vi satt där med ringarna framför oss i soffan i nästan en timma innan jag tyckte att nu får vi väl ta på dem, det blev så dumt så det var inte klokt egentligen. Jag tyckte att det var hans uppgift att sätta ringen på min finger, men han kom alldeles av sig.
    Inget minne för livet direkt, men så gick det till.

• Nasse7

Vi förlovade oss först utan att prata om bröllopsdatum. Han frågade bara om jag ville förlova mig. Tanken har ju hela tiden varit att vi skulle gifta oss så småningom, men det var alltså inget frieri i samband med förlovningen.
    Fast det gör man nog hur man känner. Vi var förlovade i 4 år innan vi bestämde att vi skulle gifta oss.

• mellabella

Jag tycker att ANTINGEN bestämmer man sig gemensamt att förlovar sig. ELLER så friar en av parterna till den andra.

Att göra båda blir lite märkligt tycker jag.... men vet att inte alla håller med

Min älskling överraskade mig en fredag efter jobbet med att ta mig med till Paris över helgen där han mycket romantiskt frågade om jag ville gifta mig med honom. Mycket romantiskt.
    Dvs ett frieri

• gill

Min kille tog mitt i sin flytt fram en ring i silver, som han hade hittat i en gammal prslinsfabrik när han jobbade... Han sa bara att jag fick den....

Så dan efter fråga jag lite försiktigt vad ringen betydde (har aldrigt fått nånting av honom) varpå han svara -Att jag vill ha dig! (så där självsäkert :D )

Varpå jag fråga... Som i förlovning?

-Ja det kan man säga sa han o log :D

Inte ett dugg romantiskt med då gulligt ;)

Svar på tråden Frieri eller ej?