• Chicco2

Bästa bröllopspresenten

Hej, ni som har eller ska gifta er , vilken var /skulle vara er bästa bröllopspresent ?

• Svar på tråden Bästa bröllopspresenten
  • Tokmaja

för min del handlar det inte om kostnaden på gåvan utan det handlar mer om tanken bakom...självklart skulle jag jubla om mina föräldrar gav oss en resa...
    äsch det här vart ju svårt att svara på...återkommer när jag e gift :D

• Fru Cinderella

En korg med massa smått och gott i

• Fru Cinderella

Allt från godis till saker menar jag då

• Henax

Den bästa presenten för oss vore om våra gäster (familjerna bara) väljer att skänka en slant till något välgörande ändamål!

Om sen min äldsta brorsson skulle vilja sjunga och spela under vigseln så vore det också toppen! Bättre present kan jag nog inte tänka mig!

Skulle vi ha önskat också något materiellt så skulle det nog bli biljetter eller liknande. Bio/teater/fotboll t.ex. Eller en flaska vin att lagra till t.ex. 5:e bröllopsdagen!

• Nickedockan

Just nu känns det bästa som att vänner och familj hjälper till med festen och hela arrangemanget... Att någon dukar, någon fixar med tårtan osv osv, så att vår fest kan bli möjlig!

Och förutom det så skulle jag tycka det var jättekul med typ middag med mannen på nåt fint ställe eller andra grejer att göra ihop med honom!

• Nickedockan

(Känns konstigt och obekvämt att "önska"! )

• krammia

Vi gifte oss den 3 juni och fick en massa fina presenter. Svårt att välja just en men här kommer några som kan vara till tips till gäster som ska på bröllop!
    Av ett par fick vi champange och en korg fyllt med vårt favoritgodis! Supergott att ha på hotellrummet på kvällen! Av en gäst som bara kom till vigsel fick vi tryckta servetter där det stod välkommen hem till familjen X på. Personligt och fint!

Men som sagt! Vi fick otroliga presenter av alla så det är svårt att välja ut den bästa!

Mest tacksam är vi för alla som gav oss deras tid och hjälpte till med det ena och det andra. Och alla som använda sina kontakter för att just vår dag skulle bli kanon. (exempel på det är tex att vi blev uppgraderade till penthouset på bröllopsnatten!)

• Fru Villa Solglimt

Att så många långväga gäster verkligen kom och firade med oss. (Vi undanbad oss verkliga presenter - och de flesta lyssnade faktiskt på det)

• Mustang Sally

Vi skall gifta oss 5 augusti och har skrivit i inbjudan att vi istället för presenter önskar ett bidrag till våra fadderbarn (har två stycken via SOS Barnbyar). I inbjudan finns pg-nr och alla nödvändiga uppgifter, och jag hoppas verkligen att gästerna följer vår önskan.

Annars är som sagts i tidigare inlägg att den största gåvan är all hjälp vi fått nu innan bröllopet, och att så många väljer att lägga semester (och tid och pengar)för att kunna komma och fira oss på vår stora dag!

• tryswe

Det jag skulle bli galadast åt vore ett kort med personligt skriven text, menat från hjärtat, t.ex om vår vänskap, med lyckönskningar åt mig och min man. Jag sparar alltid sådana saker, och ett sådant minne skulle betyda tusen gånger mer än presenter eller pengar, och vara ett vackert minne.

Tal är också vackert, men man minns dom ju tyvärr inte så länge. Inte ordagrannt i alla fall.

• Miss Maria

Vi kommer att gifta oss snart och har meddelat alla våra gäster att vi önskar oss pengar eller rättare sagt presentkort på byggställen. Vi har ett hus som är i stort behov av renovering och pengarna som vi lägger på bröllopet borde gå till huset, därför ar det ju en lättnad för oss om det skulle komma in lite där i alla fall.
    Har många bekanta som gärna vill ge bort personliga presenter men frågan är om det uppskattas. Finns ju bara risk att de grejerna åker till loppis eller röda korset inom kort.
    Tycker att man kan respektera vad brudparet önskar sig och ge det annars kan man nästan låta bli att köpa något.

• junibrud-2007

Bidrag till resa. Vi vill inte ha några saker som vi ändå bara kommer stoppa i ett skåp och glömmas bort. Fast att dom bara är med och vill fira våran stora dag räcker för oss

• Desperate2bewife

Vi har de blivit glada om gästerna hade satt in ett bidrag till Kattkommando Syds verksamhet, vi är båda stora kattälskare! Om de vill ge oss en sak hade vi uppskattat en Sodastreammaskin.

• onsdag i oktober

Vi vill ha upplevelser. Tillsammans med gästen eller något de ordnat för oss. Teater, dubbelmassage, en middag, en piknic eller vad som helst. Vill hellre att gästen anstränger sig än lägger ut mycket pengar. En bok där vänner och familj skrivit i hade varit super!

Svar på tråden Bästa bröllopspresenten