• Fru Kroon

Skulle vilja se bilder på vigselringar i kombination med 3 ringar ...

Jag har en förlovningsring med en sten i som sitter lite upphöjt men i princess. Jag har haft svårt att hitta ringar som jag tycker passar till den, men nu har jag hittat en ev kombination som jag gillar jätte mycket. Det blir i sådana fall att jag sätter dit två smala ringar en på vaje sida om min förlovningsring. F ringen är i rödguld men diamanten sitter infattad i en liten upphöjning av vitguld, så de smala ringaran kommer då att vara i vit guld, typ schalins smala passionring. Kan man ha två vigselringar??

• Svar på tråden Skulle vilja se bilder på vigselringar i kombination med 3 ringar ...
  • September mys

jag ska ha tre ringar två smalare och en lite bredare. vet inte om jag ska ha en förlovningsring, en vigselring och en morgongåvering, eller hur vi ska lösa det
    -hur ska du göra? vad kan man annars kalla dom?

de två smalare ska vara släta och den bredare ringen ska vara mönstrad/räfflad med stenar. tröttnar man senare på den mönstrade så kan man ju alltid ta bort den och bara ha två släta ringar men ändå "se gift ut"...

• pradagirl

hej tjejerna
    jag har precis samma tanke det blir två smala 4 mm vg och i mitten en 3 mm med stenar, min tanke är att jag ska kunna byta ut mittenringen och kanske ha en enstensring, varför inte en sten med rosa safirer , etc etc, vill inte att mina ringar ska vara "avslutade" bara för att vi gift oss, kommer oxå ta bort min attling ring jag haft som förlovningsring, min blivande byter oxå ut sin ring mot en i vg och en i rött guld, jag tror att jag kommer att stormtrivas med att ha tre ringar, det blir ju så snyggt , kul att finna ngr likasinnade, lycká till med allt

• Fru Kroon

Ja du det blir ju inte lätt att fippla ringarna på plats i kyrkan, tror att jag kallar båda de smala ringarna för vigselring(ar) Ja det tål att tänkas på. Det skulle fortfarande vara kul att se bilder på ett finger med tre ringar.

•  inte min tur än-fast nu är det min tur

Jag har 3 st ringar! Fick en bredare förlovningring med en sten i och sedan 3 lite smalare med små stenar i som vigselring. Älskar dem! Men så gillar jag också det amerikanska stuket:)
    Vid vigseln gjorde vi så att min man satte på de 2 vigselringarna efter varandra och sedan bytte jag plats så att de hamnade i rätt ordning när ingen såg.
    ska försöka lägga upp en bild , men den blir nog lite suddig!

•  inte min tur än-fast nu är det min tur

blir ingen bild, det blev jättesuddigt!

• Liz71

Tess...Väldigt snygga ringar som du valt!
    Har själv en "vanlig" slät förlovningsring à la Schalins. Har lite svårt att hitta något som passar & inte ser för fjuttigt ut. Du gav mig ett bra uppslag.
    Var har ni/du köpt dina?

• Vackra

Tess- vill bara säga att det verkligen var fina ringar! :D

• Fru Kroon

Tess!!!

Precis så som jag vill ha det,verkligen fint!!

Det ser ut som om vi har nästan likadana ringar den som du har i mitten.
    Vad är det för ring

• Fru Kroon

Tess igen !!

Vad är det för ringar du har, de smala Har du köpt dessa färdiga eller har du gjort dessa hos en smed??

• Tess**

Liz71
    IOR1

Dom två smala ringarna är min döda farmors förlovning och vigselring som jag bara satt 13 st 0,02 ct diamanter i. Och den bredare ringen har min guldsmed gjort, vitguld med rödguldsfattning med 0,20 ct diamant.
    Farmors ringar behövde jag inte göra något med storleksmässigt, passade mig perfekt, tog bara bort gravyren.

Vackra. Kul att du gillade dom, jag ÄLSKAR dom och på lördag ska dom på!

• Lotta S

Hej

Din ring låter ungefär precis som min. Har du köpt den på Ahlbrekts guld? Därifrån är min ring som har prinsess slipade diamanter (4 st som sitter ihop som i en fyrkant) i vitt guld. Och ringen är i röttguld. Och på Ahlbrekts så köpte jag även vigselringen som ser ut som två ringar. Ena delen är i vitt guld med ett långt "band" med femton diamanter. (Väldigt små sånna) och den andra delen är i rött guld med en diamant nedsänkt i ringen. Och den delen som är i vitt guld har jag längst in mot förlovningesringen. Det bryter av jättefint, och det är en jättevacker kombination.
    Lite mycket info här men hoppas att ni förstår ändå.

• Ybrud

groups.msn.com/Svala-Wallin/ringdesign.msnw&PhotoID=168

Läs gärna beskrivningen så ser ni hur vi gjorde. Vi hämtade ringarna igår och det blev verkligen över förväntning!
    Ringen består av Shalins Passion i vitguld och förlovningsring från Europaserien.

• Fru Kroon

Y brud !!

Jätte fint, ju fler bilder jag tittar på desto säkrare blir jag på att det är tre ringar jag vill ha, kul med lite tips!!

När jag ändå var jag inne och tittde på en del av dina andra bilder du har på din sida. Jag blev jätte förtjust i er tärnklänning och även tärnans skor, var kommer dessa ifrån ?? Vi ska nämligen ha vinrött som färgtema på vårt bröllop.

• Ybrud

IOR1
    Skorna tror jag hon köpte på Wdins i vintras. Klänningen köpte vi på Ebay.

Jag är så otroligt jättenöjd med ringarna. *mysssser* Om 10 dagar ska den på fingret!

• Lilit

Jättefina popis. Jag skulle först ha en ring som var 2 ringar men såg ut som 3 men i slutändan ändrade jag mig och det blev 2. En slät guldring och en som är både vitt och gult guld där det liksom är en fläta i vitt guld över hela ringen. Den är väldigt enkel jämfört med mångas ringar här men jag är helnöjd. Kan återkomma med ringar efter dom kommer på den 12 augusti

Svar på tråden Skulle vilja se bilder på vigselringar i kombination med 3 ringar ...