Guldsmed Malmö?
Är det någon som känner till en bra och billig guldsmed i Malmö-området?
Är det någon som känner till en bra och billig guldsmed i Malmö-området?
Har iofs inte låtit göra ringen än, men jag ska gå till Butler på Engelbrektsgatan. Kan ju inte rekommendera ännu, men det verkade inte bli farligt dyrt.
Vill du berätta vad inte så farligt dyrt är och om du ska ha stenar i ringen? Jag hade tänkt mig en halvallians i vitguld, ganska bred...
Jag vill rekommendera Liljeroths juvelform (www.liljerothsjuvelform.nu/). Jag fick gjort både min förlovnings- och vigselring där. Min man beställde även min morgongåva där och vi är så nöjda med allt. De är jättetrevliga där, men tyvärr vet jag ej hur de ligger i pris då vi valde dem för att de låg nära där vi bor och för att de hade fina produkter.
Här är bilder på mina ringar och min morgongåva.
www.svenssonutas.se/brollop/101.html
www.svenssonutas.se/brollop/103.html
Alltså, han gör ju en uträkning efter ditt förslag. Det bästa är att gå dit (med el utan bild) och förklara vad du vill ha, då ger han dig en offert.
Jag har redan ringen men ska låta honom fixa stenen, ett förslag med en TW VVS på .04ct skulle gå på 875:-.
Men eftersom varje ring är individuell så tycker jag du gör bäst i att gå dit personligen, han är iaf mycket trevlig att ha att göra med!
Tack för tipsen alla!
Vi har fått gjort både förlovningsringar och vigselringar hos Butler och är supernöjda!
Jag har varit hos Liljeroth, Butler och MK Juvel för prisförslag för samma ring. I mitt fall var det så här:
Mk Juvel var dyrast därefter Liljeroth. Butler ger bättre diamantkvalité men var ändå billigast. Har svårt att bestämma mig själv och har kollar runt mycket. Vet ju inte hur det färdiga resultatet blir.
Tänk om alla 3 gjort ringarna först och man kunde välja när de var färdiga Drömmer....
Har varit och tittat runt idag, både Liljeroth och Butler har semesterstängt til i mitten av augusti. Så i mitt fall fick det bli MK juvel. Dyrt, men de verkar otroligt kunniga och är väldigt trevliga.