• M.B.

Permanent och färgning?

På tisdag nästa vecka ska jag till en frisör och permanenta mitt hår. Vill verkligen få härliga lockar som håller.. oj vad trött jag är på mitt raka hår.

Men problemet är att jag också skulle behöva färga utväxten som jag har.. är egentligen mörkblond men har färgat mitt hår mörkbrunt nästan 2 år nu. Detta MÅSTE jag göra innan nästa helg..

Då är frågan ifall det är bättre att färga håret idag (söndag) och få permanentet på färgat hår på tisdag, eller om det är bättre att permanenta håret först (på tisdag) och färga på fredag?

Vad tror ni?

• Svar på tråden Permanent och färgning?
  • M.B.

Ingen som har någon erfarenhet?

*Upp*

• nyförlovad 3 juni

jag har ingen erfarenhet och chansar bara, så ta inte tipset för allvarligt, men jag tror det är bättre att färga nu o permanenta sen. dock vore det kanske bra att höra efter med frisören.
    är det hela håret du ska färga eller bara utväxten? ska du färga hela håret är risken att frisören avråder dig från att göra båda så tätt inpå varandra...

• M.B.

Jag tippar faktiskt själv på det samma som du. Läste nyss på hårfärg förpackningen att man ska låta det gå 2 veckor mellan färgning och permanent. Så inte det smartaste alltså.

Får fråga min frisör på tisdag vad det finns för alternativ för min utväxt.. vill ju helst inte ha någon utväxt på festen nästa helg.

Det är endast utväxten som jag vill färga och färgar.. inte hela håret.

• ninjan

Hej!
    Om det bara är utväxten som ska färgas går det bra att göra på samma gång som permanenten...så skulle jag ha gjort..

Annars bör man permanenta håret INNAN man färgar, eftersom permanentvätska nästan alltid drar ur färgen ur håret. Men ska hela håret färgas bör man nog vänta ett par veckor efter permanenten, så att håret inte går av.

• M.B.

Igår var jag och fick min permanent. Den blev toppen och billigt vart det! Hade långt hår (ner till mitten av ryggen) och permanentet kostade inte mer än 600:-! Så för totalt 900:- fick jag en perfekt permanent och salongprodukter som kommer att hålla mitt nypermanentade hår i topp form.

Det där med färgning var bra att jag INTE gjorde innan. Frisören gav mig rådet av tona utväxten om den verkligen störde mig. Och färga sa hon att jag skulle säkrast kunna göra om några veckor. Men helst tyckte hon att jag skulle ta och tona det just nu.

Så nu vet jag.. och alla ni andra som undrat!

• brun ögd

Jäklar vad billigt! Vart var det någonstans?

Jag har velat permanentat mitt hår länge nu! Men stället jag hittade kostade det 1350kr och när jag var där och pratade med frisörer så sa hon att det inte håller så länge om jag bara vill ha svaga lockar. så jag tyckte inte det var värt det =/

• M.B.

Fick min permanent på Hair & Nail i Västerås, men dom har salonger runt om i landet, så kolla på deras hemsida:

www.hairnail.se

Och din weläsare måste kunna ta emot pop-ups för att komma in på sidan.. annars fungerar det tydligen inte.

• M.B.

Ju just det.. ett tips när det gäller att få "svaga lockar":

Be om att få permanent med två olika storlekar av spolar... på lång hår lägger sig ju ändå lockarna inte direkt i roten, utan glider lite längre ner mot topparna. Det var en sådan permanent jag fick. Mitt hår är riktigt krulligt om jag vill att det ska vara det - annars kan jag välja att framhäva de där "svaga lockarna".

Lycka till!

Svar på tråden Permanent och färgning?