• *smurfan*

Vad ska nära och kära säga?

Hej Hej...
    Jag och pojkvän ska förlåva oss i Greklad nu aug... på våran sem jippi!!

Och har varit tillsammans nu 1,5 år och har bott i hop sedan nov -05...
    Men jag är bara 21 och han 28!
    Lite rädd för vad nära och kära säger?

Kramar

• Svar på tråden Vad ska nära och kära säga?
  • Penny J

Bara 21??? Du är väl hur vuxen som helst? Inte speciellt ung för att förlova dig tycker jag...

• Fjällräv

När jag förlovade mig med min nuvarande make var han 18 och jag nästan 20. Min svärmor sa då som enda kommentar (inget grattis eller sånt pjåsk!) att hon förlovade sig första gången som 18åring och det var det dummaste hon hade gjort.

Vad jag vill säga är; Skit samma vad släkten säger, tycker och tänker. Om Du och Din älskade har hittat något fint hos varandra och valt att förlova er; GRATTIS!!!

Tänk så många människor som längtar efter just det ni har funnit; Nån att älska och bli älskad av!

• Clobberella

Med tanke på att han är äldre så är det kanske inte läge att vänta tills DU är 28
    När tänker ni gifta er? Du kommer väl att vara lite äldre då, och 21 är ju inte sååå ungt att förlova sig...

• Lucia05

Spelar det så stor roll vad andra säger då?

• Muffinzen

jag träffade min blivande när jag var 15 och han 21...vi förlovade oss efter 1,5 år. sen flyttade vi ihop när jag gick sista året på gymnasiet. Nu är jag 22 och han 28 och vi har varit tillsammans i 7 år. Och vi har ganska stor ålderskillnad...och ingen som brytt sig så mkt om ålderskillnaden.

• Muffinzen

vi gifter oss om 2 veckor oxå...5 augusti...

• martinsson2be

Muffinze; vi gifter oss också 5 augusti! Börjar du också få sockerdricka i skinkorna?!

• Muffinzen

sockerdricka i skinkorna hehe

jodå lite nervös är jag nog men det verkar mest vara släkten som stirrar just nu...kommer nog kännas dagarna innan...då kommer man nog inte så sova mkt, eller vad tror du?

jadu bara 2 veckor kvar...det har gått fort.

• *smurfan*

Muffinzen & martinsson2be ett stort grattis!! tar väl ett tag innan jag kommer dit?!

• martinsson2be

Har haft en delmardrömmar redan

I helgen drömde jag att en halvtimme innan vigseln kom jag på att jag glömt fixa håret. Svärmor skulle göra det och hon sätter igång. När jag tittar i spegeln ser jag att hon gjort en tjock fläta av mitt hår och börjat lägga upp den på skulten.
    Jag vrålar " NEJ!!! Ingen bulle på skulten"! Under tiden som svärmor "fixar" mitt hår kommer min blivande hem från sin fotbollsträning och säger " Oj hoppsan; var det idag vi skulle gifta oss?"

Sen vaknar jag alldeles kall...

• Muffinzen

jo mardrömmar har man haft...vi har glömt av helt å hållet att dekorera lokalen m.m. och sen är det ingen som kommer på bjudningen förrän flera timmar efter...

men då bearbetar man sin nervositet i drömmen så kommer allt gå jättebra på själva bröllopsdagen...det får vi hoppas iallafall..

och grattis smurfan till eran blivande förlovning. hoppas ni får det riktigt mysigt.

• martinsson2be

Snart sitter du här *smurfan* dag och natt och bara suger åt dig all information...underbart roligt men förödande för arbete, hushåll och träning...

Lycka till med all planering!

• Muffinzen

jo när man sitter här försvinner flera timmar...inga problem att sitta här länge. finns alltid något man vill ha reda på.

• Örebroare

Jag är också 21 och gifter mej nästa sommar! Dessutom har vi köpt bostadsrätt som vi flyttar in i februari nästa år! Jag känner mej väldigt vuxen!

Till saken hör kanske också att jag och M2b har varit tillsammans i över 5 år och jag är så himla säker på att det är honom jag vill dela mitt liv med!!!

• 26maj2007

jag var 20 1/2 år när vi träffades. vi förlovade oss efter 1 1/2 år.

min blivande är 6 år äldre än mig.

pingstafton nästa år gifter vi oss, par veckor efter firar vi 9 år tillsammans.

• caprea

smurfan - vad vill ni med förlovningen? är det en kul grej/nästa steg lr siktar ni på att dela resten av era liv tillsammans? är det pga av nr 2 så säger jag bara Grattis och lycka till =)

• *smurfan*

åå vi tänkte överraska lite med en not i tidningen *ler*

är ju så kul å höra vad er andra varit me om tusen tack*

Svar på tråden Vad ska nära och kära säga?