• Sibylla

Mascara för blondin med korta ögonfransar

Har ni tips på en bra mascara till bröllopsdagen för mig, en blondin med korta ögonfransar. Tex. Vilken färg ska jag ha till blåa ögon och rel.ljus hy? Har alltid använt brun för svart blir "för hårt". Jag vill ha längre ögonfransar utan att sätta i lösögonfransar. Märke och capris vore bra att få så att jag kan ge mig ut och handla snarast. Provsminkar mig om en vecka.

• Svar på tråden Mascara för blondin med korta ögonfransar
  • LissAnna

kanske färga dom så dom blir mörkare? då blir det inte lika stark kontrast när man målar dem sen...

• Lucia05

Permanent eller färgning av fransarna, kanske? :)

• Muffinzen

en bra mascara som förlänger är märker "Yria" från yves rocher...jag har provat många olika och den här är jag jättenöjd med...

• Elou

Lancome - "Hypnose" är fantastisk!!! Ca 200 kr

• famousfairy

Jag är ljus, inte blond direkt, mer honungs blond, ibland kan jag har mörk brun mascara, svart passa inte och inte heller att fäger de efersom mina ögonbrun är blonda, inte denna härliga ljusbrun som de flesta blondina ha,
    adet som funker bäst på mig är, först en primer( förlängning mascara) sen Max Factor, S-t-r-e-t-c-h- mascara, ett lager i Black/brown och sen, ett lager i Navy Blue i samma mascara, Den funker bäst på mig i alla fall, inte för svart eller brunt eller blått! och mascaran verker ju Stretcha franserna! Lycka till

• princess_edition

jag är blondin, brukar använda brunsvart mascara. jag använder en från rimmel som e jättebra, men den förlänge inte fransarna eller så. vill du få mer volym kan jag rekommendera loreal double extension, den ger verkligen längre och fylligare ögonfransar. är inte säker på om den finns i brunsvart dock. jag har den i svart och tycker att det blir lite väl maffigt på mig, som dessutom har relativt långa ögonfransar som det är. tror inte den ska kosta så jättemycket, kanske 150 kronor eller nåt sånt.

• jocelyn

Är inte Lancôme L'Extreme förlängande? Bara en tanke..

• rocketqueen

Lancomes "Hypnose" ger mycket volym och är lätt att bygga med utan att det blir klumpar. Ca 230 kr.
    Max Factors "Lash Lift Waterproof" håller böjen uppe lääänge och separerar bra, ger också lite volym.
    YSL:s klassiker "Effet Faux Cils" ger superlånga och -tjocka fransar om man fått in tekniken (måla saakta och rulla borsten, den är så blöt i konsistensen så den behöver tid på sig att torka). Definitivt mest effekt!
    Du kan också ha en primer, t ex från Lancome eller HR, som gör att fransarna ser längre och tjockare ut.

Brunsvart tycker jag ofta passar bra till blondiner, men det beror så mycket på sminkningen i övrigt också.

• Sibylla

Tack, ni ger underbara tips, det är bara att gå ut och handla!

• rocketqueen

Hoppas du hittar något som passar nu! :)

• Sibylla

Jag kommer nog att köpa Max Factor för priset eller Lancome ifall den verkar bra. YSL har vi inte här i hålan så den går bort direkt, jag hinner inte beställa. Tack för tipsen!

• famousfairy

hej, om du köpa max factor, ta första lager bara på frans toppar nästa lager på hela, och sedan blå på. grejen med det blå är att om man få det under ögat vilket inte ofta händer med MF, så se blå inte så smutsig ut som brun eller svart, lycka till nu..

Svar på tråden Mascara för blondin med korta ögonfransar