• jenmar

ingen budget...?

fler som míg som känner "det löser sig" när det gäller bröllopsplaneringen??

budget, va ä det?? nä men jag är grymt snål så jag fixar det nog ändå... vill lixom inte se pengarna försvinna från ett speciellt konto utan tar det lite pö om pö så jag kommer att ha jätte svårt att säga vad kalaset kommer att gå på.

o sen känner inte jag att det är såå mycket att fixa som alla säger. jag kanske är lite knäpp som inte förstår eller så är det för att jag är en "det-fixar-sig-människa"

fler som mig?? att det löser sig

• Svar på tråden ingen budget...?
  • E-tuna

...min man är som du och konstigt nog så löser sig saker mycket snabbare, lättare och bättre för honom än vad saker gör för mig som vill ha mer pejl på läget!???

• E-tuna

...sen är det ju bra om man inte är dumdristigt optimistisk...Det ÄR mycket att lösa och planera inför ett bröllop...men faktum är nog att allt löser sig, kanske inte enligt planerna, kanske inte riktigt som man tänkt sig, kanske inte riktigt som man ville men- DET LÖSER SIG!!!

• Åsa74:a

Det löser sig!! Man behöver inte ha en viss summa instoppad på ett bröllopskonto. Vi har köpt litegrann varje månad under ett år (ja, under ca 9-10 månader). En månad köpte jag barnens näbbklänningar, en annan månad deras strumpor+skor+diadem mm. En månad köpte vi kostym, en annan månad köpte jag min tiara+hårnålar osv.

• Åsa74:a

Vill bara tillägga att vi båda är låginkomsttagare och vi har ingen möjlighet att ta lån eftersom att ingen av oss har ett fast jobb. Vårt bröllop går av stapeln den 5 aug och vi blir sammanlagt 94 personer, både vuxna och barn. Visserligen blir det ingen bröllopsresa för oss, men alla andra "klassiska ingredienser" finns med! Då menar jag brudklänning, ring, bukett, fotograf, fest med middag+tårta+dans...osv. Det har varit mycket pysslande för min del, har gjort alla inbjudningarna+vigsel/festprogrammen+placeringskorten+gåvoaskarna själv.

Allt går, bara man vill!!

• Ettolrach

Vi hade ingen budget, vi hade sådan situation efter två lägenheter sålda med rejäl vinst att vi hade pengar till det bröllop vi båda ville ha.

Vi slösade inte hej vilt för det men vi hade inte satt några direkta gränser...

• okt2006

Åsa74:a
    men blir inte middagen en stor smäll för er om ni inte har planerat för den utgiften? "Småutgifter" som skor och diadem kan jag förstå att det är lätt att sprida ut, men middag för 94 pers?

• aug 06

Vi har lagt undan pengar under åretslopp just för bröllopet men vi har inte rört dom ännu ev gör vi det när vi måste betala lite större summor som maten fotografen mm men vi har små handlat nån gång nu och då + att jag har gjort saker hemma så nog går det alltid. Vi har satt en budget på 50 men vi är inte i närheten av den summan ännu vi kanske kommer att hamna på under 40 i allafall eller där om kring.

• aug 06

Även vi gifter oss den 5/8.

• jenmar

vi är föräldralediga nu å har det inte så fett att det går att spara. låter som om jag å Åsa74:a har samma tankesätt här.

hur fixar ni maten? själva, catering? buffe eller 2-3rätters?

• junibrud-2007

Vi har heller ingen budet. Köper också pö om pö. Ska bara ha ett litet bröllop så vi talar heller inte om nå stor summor.

Svar på tråden ingen budget...?