• Amelie (28)

semester och singel - tips?

Jag vet; det här inlägget hör inte hemma här egentligen... men problemet har lite att göra med en relation som tog slut i alla fall... Jag är singel sen i början av sommaren, och mina sommarplaner blev det inte så mkt av. Har semester v. 32-33, då alla mina vänner jobbar, inte mitt ex men det känns konstigt att träffa honom jättemycket då.
    Har någon något tips på vad som kan vara roligt att hitta på själv? Spa-semester, flerdagarsridtur, någon kurs...? Gärna tips på hemsidor jag kan kolla in. Tack!

• Svar på tråden semester och singel - tips?
  • Wunja

Det beror lite på din budget, men om du har tänkt dig en utlandssemester kan du kombinera t.ex. ridning och spa eller vingårdar och god mat. Ta en titt på www.hastsportresor.se/ och www.greenways.se/ridresor/ för att se alternativen.

Vill du hålla dig inom Sveriges gränser kanske lite islandshästridning i fjällen vore något? hem.fyristorg.com/islandhastguid/

Nu blev det visst väldigt inriktat på ridning! Nåja, någon annan kanske har tips som inte involverar hästar :)

• *Lilla M*

Jag en vän som var på en spa-resa i polen, superbilligt och fantastiskt bra. tror att hon hittade den via nån sajt, typ www.polenexperten.com eller nåt... är själv rätt sugen på att dra dit

• nyfiken tillbaka

Läste ett artikel i gårdagens Aftonblad (tror jag det var i alla fall) om en singeltjej som campade på sin semester och varmt rekommenderade andra singlar att testa det. Kanske kan vara nå´t?

• Rosenhaga

Jag brukade åka iväg på semester med något av mina syskonbarn (har många) och planera in det som dom tycker är kul.

Jag har varit på Legoland, Liseberg, Gröna Lund, otal sommarparker i Sverige och Danmark, Skansen, Kolmården, fotbollsmatch i London osv.

Det har varit jättekul för både dem och mig. Vi har varit i leksaksaffärer tills de har bett att få gå ut - det ni! De minns detta med att de har en vuxen persons totala uppmärksamhet och hur roligt man kan ha tillsammans. Bara detta att gå och handla mat på en marknad utan stress, låta det ta tid, att de får fråga om allt de vill.

Jag har haft jättekul semesterar med dem! Hoppas du har något underaktiverat syskonbarn som gärna vill ha lite semester med dig! :)

• nyfiken tillbaka

Varför inte resa med ucpa de har ju massor av arrangerade äventyrssemestrar där man lär känna nya månniskor. Bergsvandring, segling, surfing, ridning. Du hittar dom på nätet på ucpa.se

• Amelie (28)

Tack för alla tips!!
    Nu har jag mkt att kolla upp.

Svar på tråden semester och singel - tips?