• mockasin

Bot mot röda ögon

Har problemet att mina ögon snabbt blir röda när jag är uppe sent eller dricker alkohol. Inte så kul när man vill vara fin på fest! Är det någon som kan tipsa mig om några skonsamma ögondroppar som kan hjälpa mig? Har dessutom linser så jag vet inte om jag vågar använda vad som helst. Jätte tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Bot mot röda ögon
  • vixen not a tramp

clear eyes, köp på ebay!

• Ancher

Har apoteket något bra? Jag vet inte hur TS har det, med min vigsel närmar sig med stormsteg och har lite ont om tid att köpa via ebay. :)

• JAKF

Hmm. Nezeril i pipetter (den blå, för vuxna) funkar lika bra som Clear Eyes.
    Kärlsammandragande.

Jag har provat båda delarna, och märker ingen skillnad mellan dem. Lika bra, som sagt.

• Carambole

Hmm.. Nezeril.. är inte det näsdroppar?? Skulle då inte jag våga droppa i ögonen.

• Carambole

synen är ju inget att leka med direkt.

• vixen not a tramp

Jag har oxå hört att nezeril funkar, fast den för babys.

• Hanna September

Nezeril ska funka trots att det är för näsan!

• jocelyn

Tears Naturale -på apoteket- är superbra. Finns som engångspipetter utan konserveringsmedel eller i droppflaska med konserveringsmedel. Fråga på apoteket så hjälper de dig att hitta rätt!

• Jenniemaria

Nezeril? Se upp med att ta saker som är ämnade för en sak till något annat. Det finns ämnen som inte ska användas på känsliga ögon. Jag använde mig av Apotekets Visine för torra ögon, den med en öken på, på mitt bröllop och det funkade utmärkt på mina torra allergi-ögon. Jag rekommenderar dem!

• mockasin

Tack för alla tips! Vågar jag använda clear eye med linser?

• JAKF

Varken Tears Naturale eller Visine har ju den funktionen, att de gör ögonen klarare, mindre röda. De är ju bara smörjande, för torra och skavande ögon. *har gått igenom sortimentet*

Fast det är ju bra om det funkar för en del iaf. =)

• jocelyn

Nej TN innehåller ju inget som spränger bort blodkärl i ögonen eller så. Det är ett tårsubstitut som hjälper när ögonen är torra efter en lång dag framför datorn eller om man lider av allergi. Det är inte "smörjande" som andra gel-baserade produkter.

Svar på tråden Bot mot röda ögon