• 28 oktober 2006

30års fest o bröllop

Jag sitter o funderar på inbjudan till vårt kombinerade 30års gille och bröllop. Vi ska överraska gästerna med bröllop men funderar hur vi ska göra med inbjudan. Det kommer bara att stå typ välkomna på 30 års fest eller så, men hur gör man med klädseln?? Kan man nämna kostym eller liknande utan att de anar något??

• Svar på tråden 30års fest o bröllop
  • Amazonas

Klart du kan det. Om det är en fin fest med inbjudan är det ingen som tycker det är konstigt! Använd dock klädkoden "kavaj".

• Amazonas

Vad skoj förresten med hemligt bröllop! Lycka till!

• viktualia

Jag har alldeles nyligen fått en inbjudan till en kompis 30 årsfest där klädkod Kavaj anges. SÅ det går jättebra!

Hemliga bröllop är spännande, men efter att ha läst här på BT så tror jag att ni måste ta med i beräkningen att folk inte tar en 30 årsfest på lika stort allvar som ett bröllop och kanske inte anstränger sig lika mycket för att kunna komma. Bara ni är medvetna om det så är väl idén jättebra.

Och 28/10 är ju ett strålande datum att gifta sig på!! Det ska jag också göra!! Välkommen till oktobertråden om du inte hittat dit än!

*nyfiken* Var i Uppsala ska ni vara?!

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1610936.html

• Lillamig

Min syster och (nu) svåger kombinerade fodelsedagsfest med bröllop och vet var jättelyckat! Pappa blev helt perplex och sen väldigt rörd och det blev trevlig och avsplappnad stämning.

Precis som viktualia säger så är det större risk för att alla inte kommer - ta ställning till vad som händer om någon ni verkligen vill ska vara där tackar nej pga lång resa etc. Om ni tänkte börja med vigsel tänk också på att folk gärna kan komma lite sent, min syster hade skrivit typ 15.00 prick men likväl anlände deras bästa vänner precis när vigseln var över (de lär har lärt sig sin läxa nu).....

• 28 oktober 2006

Tack för svaren! Vi kommer inte att vara i Uppsala, utan på hemlig plats som ja inte förtäljer ;) I fall någon skulle få för sig o kolla in ;)

• 28 oktober 2006

Vi har ju egentligen planerat bröllopet sen länge, och hade från början tänkt nästa år. Går därför o funderar på om man kan ha vårt strand tema ändå? Oktober är ju höst även om den kan vara fin ändå... Vi älskar stranden båda två, därför det blev det temat...

• Linda69

Hej, vi ska också ha ett kombinerat bröllop och födelsedagsfest i vinter som en överraskning.

I vår inbjudan ska det stå att klädsel: valfria festkläder (ej jeans). Sen har vi skrivit med att det är viktigt att de kommer i tid, eftersom festliga aktiviteter är ordnade direkt vid ankomst. Vid ev. senare ankomst trots detta ombeds de meddela detta per mobil så snart som möjligt. Vi ska låta de träffas i en festlokal ca 1,5 h före bröllopet, sen får en nära vän vara ansvarig för gästerna då. Där får de på nåt sätt reda på att det är bröllop på g och får transport till kyrkan....

• majka

Vi ska oxå ha fördelsedags fest som ska bli till ett bröllop i juni-07. Vi ska träffas 1h innan vigseln, räcker det tro? Man är ju lite nervös att de ska droppa in för sent. Sen vill man inte vara för påstridig att de ska komma i tid för då kanske de misstänker något. Svårt, men det ska bli så kul. Ska ni köra som en "vanlig" bröllopsfest efteråt?

• Linda69

Vi kör som vanlig bröllopsfest efteråt, men det blir väl inte direkt så många tal etc, men det ordnar sig nog alltid. Vi har ingen toastmaster etc, men som sagt det blir säkert trevligt ändå....

Vi ska gifta oss 17.30 och har satt 16.00 som tid för gästerna att komma till festlokalen. Sen får de åka därifrån efter att ha fått reda på att det är bröllop som gäller vid 16.45 tiden. Jag kommer ha kontakt med en invigd person per telefon för att ha koll på att alla kommer i tid. OM ngn är mycket försenad kommer jag ringa upp den per mobil och kolla läget och försöka få den att snabba sig...=)

• RCN

Vi skall också ha en fest som i själva verket är ett bröllop. Har inte haft något problem med att få dit folk då vi var tidiga med vår inbjudan.

Nu funderar vi dock på hur vi skall ha avslöjandet när gästerna kommer. Om vi skall dyka upp när alla har kommit mm... Vi skall ha vigseln på plats i trädgården. Är det någon som har erfarenhet av detta el. idée på hur man "avslöjar" det?

• skena

Ah.. Roligt!! Grattis! Vi kommer också att kombinera 30-års kalas med bröllopsfest. Dock tror jag att vi ska skriva att det är både och. Frågan är bara hur? Någon som har förslag...

• Gumsigos

skena

så här kommer vi nog att skriva:

Mia & Magnus, med barn
    är varmt välkomna att närvara
    vid bröllopet mellan

Jenny Olsson & Klas Granberg

i Björkbackas Loge
    samt Jennys 30 års dag
    den 28 Oktober 2006, kl 16.00

Efter vigseln bjuder vi till middag
    på Grisahuset, med efterföljande dans