• Merlin

Rundresa i sydamerika

Hej
    Vi har en tanke att åka runt i Sydamerika så småningom och har börjat fila på det. Vi hade tänkt åka till Brasilien, Argentina, Peru och Bolivia. Kollade lite på flyg inom sydamerika och det verkar vansinnigt dyrt. Över 6000 kr per person mellan Rio och Lima, 3000 kr mellan Rio och Buenos Aires.
    Är det någon som varit där och som har bra tips på hur man flyger runt till ett bättre pris än vi hittade? Gärna andra restips också...

• Svar på tråden Rundresa i sydamerika
  • evita

Det ÄR vansinnigt dyrt att flyga inom Sydamerika, speciellt om man köper biljetterna där, det är inte att rekommendera. Mitt tips är att gå till en resebyrå och försöka få det skräddarsytt här hemifrån, ett paket liksom med överresa dit och ett par flygresor inom kontinenten.
    Lycka till!

• Clobberella

Vi har varit på Kilroy travel och hämtat en broshyr från GAP adventures. De erbjuder alla tänkbara kombinationer av resmål i Sydamerika. Vi funderar på att ta en resa till Peru och Ecador med dem.

Mitt tips: Hämta katalog på Kilroy!

• Zozo

Langfärdsbussarna ska vara väldigt bra och billiga.. Det beror ju pa hur ni vill resa?

• Clobberella

Zozo: Tänker du på rosa bussarna eller något annat?

• Zozo

Näh inte rosa bussarna utan pa de lokala langfärdsbussarna som en vännina talade om i helgen. Hon hade rest kors och tvärs pa dessa för ett par ar sedan...
    Rosa bussarna är väl organiserade gruppresor?

• Clobberella

Zozo: Ja det var det jag trodde att du pratade om
    Du menar förståss helt vanliga bussar som går långt. Got it!

Men rosa bussarna är väl för övrigt hyfsat billigt om jag inte har fel för mig. Men då väljer man ju inte helt själv vart man ska förståss.

• Clobberella

Vissa dagar vet du....

Borde väl göra något vettigt egentligen men det är svårt när det är så roligt på BT
  • Merlin

Hej
    Tack för alla svar. Det finns många resebyråer som arrangerar resor till Sydamerika, men då ofta bara till några länder och inte alltid de man vill till själv. Vi kan tyvärr inte åka buss när avstånden är så långa. Lite långt att åka från Brasilien till Bolivia t ex.
    Dessutom har vi inte tid att vara borta så länge.

Det finns faktiskt en resebyrå som har nästan exakt den resan vi vill göra, och det är Swansons stora sydamerikaresa. Där finns väl egentligen tre problem:
    1. Prislappen
    2. Vi gillar inte att gå på gåsled utan vill hellre fixa allt själva
    3. Efter vad jag hört är det mest äldre som åker med Swansons rundresor och det vore inte så kul att vara enda människorna under 50.

Svar på tråden Rundresa i sydamerika