• *suzy*

Nyårsafton 2006

Vi har nu bestämt (hoppas allt går vägen) att vi vill vigas på nyårsafton, borgerligt, i hemmet. Men i år infaller nyårsafton på en söndag. Då kanske man inte kan boka med frisör och vigselförättare ?!? Vet ni nåt om det?
    Kanske nån fler som har eller ska gifta sig på nyåret?

• Svar på tråden Nyårsafton 2006
  • Wunja

Vi funderade ett tag på att vigas på nyårsafton, och i samband med det kollade jag upp frisörmöjligheter. Min mamma brukar gå till en frisörska som har egen salong (hon jobbar ensam, salongen har hon hemma på gården) och jag har också varit hos henne några gånger. Vi kollade med henne och hon var villig att ställa upp på nyårsafton, så det är inte omöjligt att hitta en frisör i alla fall!

• hönapöna

Det kan bli lite svårare men det finns fortfarande stora möjligheter att finna folk som vill jobba även på nyårsafton. Frisören jobbar ju inte på kvällen så det kan gå an ändå...

• sebbeochbecca

jag gifter nig på nyår..
    jag fick min mammas väninna som är utbildad frisör att ställa upp=)

• Miogi

Frisör är nog ingen omöjlighet men räkna med att det kan kosta dubbel taxa.

Jag har inte fått klartecken från frisören ännu eftersom de inte lägger upp sina scheman så långt i förväg.

Prästen var inga bekymmer. Vi har valt sambons konfirmationspräst som bor 25 mil härifrån. Han ställde upp på studs o avbokade t o m sina inbokade åttaganden. De fick nån annan präst ta hand om.

Om ni däremot kan få någon borgerlig vigselförrättare att ställa upp får ni ringa o fråga om.

• Lintuvirta

Vi ska oxå gifta oss på nyår..

Vi bor på en liten ort så vi hade lite knöligt med maten , så vi lagar den själva.. Annars så är allt klart.

Frissorna har öppet här. Allt och alla vill ju vara nyårs fina och kondis har öppet som vanligt för tårta är det många som vill ha. Och i de flesta kyrkor har dom (i alla) nyårsbön vid 15 tiden så ett litet bröllop vid 14 tiden var inga problem. Vårt problem var att hitta något ställe att ha bröllopsnatten på...

Men i orten bredvid som är lite större har domnyårsdisco på sitt stads hotell så bröllopssviten var till förfogande..

Så för oss är allt klart...Och hade jag bott kvar i S-holm så hade det varit garanterat ännu lättare att fixa.

• Lintuvirta

Nu är allt mitt bokat och klart. Visst var det lite knöligt men skam den som ger sig... Inget har kostat extra bara för att det är nyår. I stället har festlokalen blivit billigare...

Svar på tråden Nyårsafton 2006