• Molly05

Bröllop i Bromma

Hej,

Har någon nått bra tips på lokaler / slott i Bromma eller närområde, med hyfsade priser?

• Svar på tråden Bröllop i Bromma
  • Molly05

Tack för svar!
    Vi har redan varit på Ljunglöfska, men de var tyvärr lite stressade när vi var där, så vi fick ett dåligt intryck.
    Åkeshofs slott var helt ok, men kanske lite dyrt.
    :))

• Gable

Vi hade vår fest på Åkeshof nu när vi gifte oss och jag rekommenderar dom verkligen!

ALLA våra gäster var supernöjda med mat, service och dryck!! Visst det är dyrt, men det är värt varenda krona!!!! Man kan också välja bort saker från deras paket och därigenom få ner priset.

• Majs Sthlm

Vi ska ha vår fest i Ungerska huset i egen regi; vet inte om det är intressant?

• Trollsländan

Vi slog till med Ekebyhovs slott som ligger ganska nära brommaplan på Ekerö. Det slottet hyr man och sen tar man dit catering och egen dricka...ett lyxigt ekonomiskt alternativ. www.ekero.se/t/UnderPage.aspx

• Storasystern

Majs Sthlm, var tusan får man tag på kontaktinfo för Ungerska Huset, vadkostar det och vem får hyra? Jag har försökt som en tok att få tag på någon som vet!!!

Förlåt att jag lånar tråden lite...

• Afrodite_Aug-07

ett tips till, ser det inte ovan, men kan ha läst fel. ängby slott, där får man även ordna o ha med själv om jag inte minns galet.

• Majs Sthlm

Storasystern:

Ring Ferenc Mihaly 08-26 77 34. Det är han som är ansvarig för uthyrningen. Det kostar 5 000 kr för lördag kl. 15 till söndag kl. 11; då ingår inte städning men det ska (förhoppningsvis?) gå att köpa till för 800 kr tror jag. Det var ledigt på dagen på vår lördag så vi hyr från förmiddagen och betalar då 250 kr/tim extra för timmarna före kl. 15.

Jag tror vem som helst får hyra om det är ledigt.

Men jag tycker mig känna igen ditt nick - hade du inte bokat Långholmens fhsk?

Lycka till!

• Lillamig

Ängby slott ligger väl i Bromma?

• Toja

Jag kan också skriva under på att Åkeshofs Slott är en otroligt bra festlokal om man inte har alltför många bröllopsgäster. Vi hade vår bröllopsfest där alldeles nyligen och vi är verkligen jättenöjda!! Supertrevlig och proffsig personal, fantastisk mat och vacker miljö.
    Mina varmaste rekommendationer!

Svar på tråden Bröllop i Bromma