Att skjuta upp bröllopet
Jag funderar på att skjuta upp bröllopet ett år...eller två. Jag och sambon kan verkligen inte komma överens och istället för att förhållandet ska krascha pga bröllopsplaneringen så är det kanske bättre att skjuta upp det helt.
Ingen av oss vill gifta oss borgerligt, men av olika anledningar. Båda vill ha ett bröllop.
Är det vanligt att det rinner ut i sanden helt om man skjuter upp det? Vi vill absolut gifta oss och eftersom vi har levt tillsammans i 10 år så tror jag nog att vi är ganska säkra på att vi inte kommer att ändra oss.
Det har kommit lite saker emellan som gör att det kanske inte ens är värt att ha ett halvdant bröllop "bara för att". Jag vill verkligenm ha mitt drömbröllop, men som det ser ut just nu kan jag nog inte få det. Inte utan att det blir på bekostnad av annat, som jag inte tänker gå in på här.
OM man nu skulle skjuta upp det, när ska man börja planera? Det känns inte som att jag är sugen på att sitta och planera bröllop i 2 år. Jag har lätt för att gå in i saker till 100% och tanken på att inte kunna tänka på annat i 2 år känns inte det minsta lockande.
Finns det någon annan här som valt att skjuta upp bröllopet eller som har bokat datum minst 2 år framåt? Vill ni vara snälla och berätta om era erfanheter?