• Amy1

Erfarenheter av soldusch?

Någon som gjort det på salong och vill berätta era erfarenheter? Positiva och negativa! Funderar på det inför bröllopet men sen läste jag i någon gammal tråd att brudklänningen kan bli missfärgad och hur kul är det..

• Svar på tråden Erfarenheter av soldusch?
  • Mi@

Var på en demonstration av soldusch och blev rätt peppad. Tydligen är lösningen ofärgad (inte den på demonstrationen för tydlighetens skull) och den förändrar pigmenten i huden så att färgen framträder efter en kort stund. Lösningen kan alltså inte färga av även om lösningen kan fastna på kläderna om man har tajta kläder direkt efter.

Dock har jag börjat tänka att så här i sommarvärmen och solen så kan det kanske se överdrivet ut med att vara ännu mer brun än vad solen kan erbjuda. det beror väl lite på hur man är till vardags. Är man superbrun då skadar det kanske inte att bli extra, men är man helt blek i vanliga fall kanske det ser konstigt ut. Är själv somrigt brun nu av solen men har börjat tycka att det är rätt snyggt med vinterbleka brudar. Makeupen blir så elegant och vacker då. Men det beror nog på vilken stil man vill ha på sig själv!

• Jonsson-wannebe

Jag har oxå funderingar på att prova soldusch inför mitt bröllop. Det är den 2:a sep. Visst blir man brun och så av solen, men jag har tagit semester veckan innan bröllopet och jag kommer nog inte hinna ligga och sola då utan åka runt och fixa allt det sista. Sen kanske inte solen behagar visa sig då...

Det finns ett sånt här ställe där jag bor, men de har 4 olika grader av brun...vill inte se ut som om jag är pepparkaka, men vill ju ha resultat...

• Amy1

Jag har inte börjat min semester än och har inte hunnit bli vidare brun, vilket jag blir annars om jag bara är i solen. Jag tycker bara soldusch verkar så smidigt och man slipper de fula ränderna efter bikini, vilket är det fulaste jag vet speciellt om man har axelbandslös klänning.. Det kvittar om jag tar ner axelbanden på bikinin, jag får ju ändå ränder när jag är ute och tex har linné på mig.

Fler erfarenheter?

• 060513

Jag och min man är ett par ljusa och blonda blekfisar innan solen hinner ge oss nån färg så vi passade på att göra en spraytan innan vårt bröllop i maj..Visst blev det lite färg,men var superstressad över att jag skulle bli en pepparkaka.

Lite färgskillnad blev det, men hade nog lika bra kunnat sola i solarium..
    Det färgar av sig första dygnet, kan bli ojämnt fastän man gör det på salong.

Kvinnan på salongen sa att det var lugnt att åka och sola i värmen sen, skönt med lite förbränna! :) Men tyvärr så svettades man bort "brännan" i solen och det blev ojämnt!
    Så, nej ingen mer spraytan för mig. :)

Svar på tråden Erfarenheter av soldusch?