• JoMiJon

1 år och ca 40kg att gå ner

Vad tror ni kan det gå?
    Så vida jag inte blir gravid men annars borde det väl gå? Eller har jag för stora krav? det värsta är all hängande hud men det löser sig nog..

• Svar på tråden 1 år och ca 40kg att gå ner
  • Eurolady

Det beror väl lite på hur mycket man väger från början. De första kilona är ju ganska lätt att bli av med, de sista är värst.

Men jag tror nog det ska gå, bara man är disciplenarad med träning och kost. Kanske ta hjälp av någon, typ viktklubben eller dylikt. Tänk på äta rätt, inte sluta äta. Och röra dig. Och försök inte gå ner för mycket snabbt, det är bättre för kroppen, och lättare i längden, om man går ner långsamt. Så det är bra att du har ett år på dig.

Lycka till!

• Mrs. Simon

Det borde ga.. Pa ett ar blir det ca 3,3 kg i manaden och en bra viktminsking ar 05 - 1kg i veckan. Om du skoter din diet och tranar ska det ej vara nagon problem. Nu nar du har ett ar pa dig..Forsok att lagga om din livstil och ta en nagra snabba underdieter! Det ar nag bra att ta kontakt med en duktig dietist som kan hjalpa dig igang! LYCKA TILL!!!

• Janne71_JKP

Det skall du kunna fixa, jag har tagit 31 Kg sedan den 19/2 med hjälp av www.viktklubb.se har bara några få kilo kvar att bli av med men det får ta den tid det tar, är ju bröllopsfest och bröllopsresa om en vecka...

//J

• JoMiJon

jag går redan hos en dietist och gick ner dom första 30kg på 3 månader

• Buslinna

Av ren nyfikenhet - kom dietisten med något nytt eller är det information som alla som försökt gå ner i vikt redan har? :) Undrar mao om det skulle kunna ge mig något nytt, eller om det bara är att fortsätta tillämpa det man redan vet.

I övrigt ska det väl vara fullt möjligt, bara du orkar stå ut med de platåer som säkert kommer. :) Låter ju som att du kommer att göra det på ett hälsosamt sätt också, om du har kontakt med dietist!

• Buslinna

Huden ska ju för övrigt ta cirka två år på sig innan den hämtat sig fullt ut, så förhoppningsvis blir det inte SÅ mycket häng efter den tiden.

• JoMiJon

Buslinna
    när man går ner 70kg finns det ingen möjlighet att huden krymper så mycket tvyvärr men det finns ju plastikkirurger..

Jag går på en dietistgruppbehandling.. vi har en bok och vi har tom läxor etc..

• vixen not a tramp

Cambridgekuren kanske? Verkar vara en toppenmetod!

• Rosenhaga

Hejsan!

Först av allt, vad duktig du är och vad långt du redan har kommit. Toppen! Är själv fet sedan många år och glädjs med dig då jag vet hur det är att vara fel - inte kul.

Om du vill bli med barn så är det bra att du går ned i vikt. Det är svårare att bli gravid när man är fet, även om det naturligtvis går. När det känns motigt kanske motivationen ökar om du tänker på det?

Lycka till, och du - ta chansen att gå ned nu. Det blir bara svårare med åren - och svårare för huden att gå tillbaka. Bra att du gör det nu, kanon!

• JoMiJon

2.3 kg kvar för att få tvåsiffrigt... men det går sakta nu.. har nu 33kg att gå ner till ungefär

Svar på tråden 1 år och ca 40kg att gå ner