• aec

Locktång

Jag ska köpa en locktång idag tänkte jag och nu behöver jag råd. Vill ha en som inte gör korkskruvar utan en som ger större lockar (typ 35-40 mm diameter). Har någon testat en sådan? Funkar det bra för er? Köpte en budget variant på Rusta en gång och med den hände det INGENTING. Är lite orolig för att det ska bli likadant om jag köper en ny. Har ganska kraftigt hår men det brukar ju bli lockigt med en 16 mm locktång. Någon som kan något om sånt här?

• Svar på tråden Locktång
  • Ybrud

Gå till din frisör och fråga om hon har nåt tips. Om du vill lgga ut lite mer pengar så kommer du att kunna få en superbra med keramiska ytor som inte bränner håret. Jag vet att många frissor har sådana. Fråga fråga fråga

Lycka till!

• aec

Men de är ju så himlans dyra hos frisören... Måste man lägga typ 600 kr för att få en som funkar bra?? Om det är så så får jag väl betala det men jag undrar om det inte finns billigare, babyliss etc...

• Saturn

Jag har köpt en locktång av märket OBH Nordica för ca 400 kr. Om jag minns rätt har den keramisk beläggning. Den var bra och värmen går att reglera. Tyvärr hade jag för kort hår (drygt axellångt) för att det skulle bli riktiga lockar, det blev mer snygga vågor. Jag kommer istället att köpa en locktång som är ca 25 mm för att kunna få snygga lockar.

• aec

För kort hår för snygga lockar?? Vadå, blir det bara bra i riktigt långt hår? Var ska du köpa den som är 25 mm?

• Fru gustavsson

jag köpte ett set med locktång med 5 olika,en lite och en stor ,en sm va trekantig och en som va oval..plus en plattång.På järnhandel och den kostade 400:-

Svar på tråden Locktång