• brud 11/11

ni som sett eller använt såpbubblor..

funderar på såpbubblor vid utgång från kyrkan istället för ris o ev vid valsdansen.. men e det värt pengarna?
    är det så där himla fint eller känns det utkastade pengar på någon som e så där?
    tacksam för era erfarenheter av detta

• Svar på tråden ni som sett eller använt såpbubblor..
  • Ave Maria

Har ju sett en del bröllop nu efter 9 år i yrket. :)

Under förutsättning att det inte blåser allt för mycket, så blir såpbubblor helläckert!!!

Satsa på "riktiga" såpbubblor, dvs inte hemmagjorda grönsåpa-och-vatten-varianten. och blås på. :)

Såg en vigsel där två av gästerna (brudens bröder tror jag) hade en sådan där "såpbubblepistol" . Effekten blev att brudparet såg ut att stå i ett regn av såpbubblor. Urläckra bilder och hur snyggt som helst.

Så bubbla på!! :D

Däremot skulle jag nog ligga lågt med bubblor vid valsen. Såpbubblor + golv = glashalt :( Varför inte massa ballonger istället ???

• June20

brollopsbubblor.se/

130kr för 24st flaskor e inte så himmla safftigt? vi har funderat på detta(om det passar ihop med vigsellokalen etc).

• Gabbies

ett råd bara när det gäller bubblor, satsa på de lite dyrare bröllopsbubblorna.. vanliga bubblor kan ge fläckar på kläderna..

• beppelina

Vi hade bubblor och det blev mycket vackert! Köpte på ovan nämnda internetsida.

• Jeka

Är det någon som vet vart man kan köpa riktiga bröllopsbubblor? Om man inte vill beställa på nätet.

• Pjutten

Jeka: Kolla under återförsäljare på hemsidan ovan! Där hittar du massa butiker runt om i landet.

• Mi@

Varit på ett bröllop med såpbubblor och trots nära på helt vindstilla så fungerade de inte alls. Jag och de andra som stod närmast brudparet kämpade desperat med våra såpbubblor och det kom på sin höjd 10 bubblor som allt.

Mitt råd är att antingen köpa lite dyrare såpbubblor och sedan prova dem innan för att se att de fungerar. Behöver bara prova en av varje sort så ni har ett hum om olika märken och vilka som är bra. ELLER plocka rosblad från billiga rosor eller andra vackra blommor och lägga i en plastpåse i kylen samma morgon eller kvällen innan. Eller varför inte confetti i det färgtema ni har?

Fungerar bubblorna är det superfint men efter att bevittnat ett bröllop där de inte alls gjorde det trots utmärkta vindförhållanden så känns såpbubbeltrenden lite väl icke ifrågasatt och osäker.

• 26maj2007

Jeka

det brukar finnas att köpa i brudbutiker men då är de dyrare att köpa.

jag såg i en butik och då gick den billigaste flaskan på 7:-/st

• June20

Puffat ris om inte det blåser ;)

• mammen

Puffat ris, är det sånt där s.k Vårgårdaris eller?

• Sibylla

Men en dum fråga kanske, om man blåser med massor av bubblor, blir det inte blött och kladdigt på kläder, frisyr, smink osv?

• Tess**

har köpt bubblor tillvårt bröllop från bröllopsbubblor och är jättenöjd! Våra barn har varit "provare" och helt klart godkända. Hoppas vädret blir bra utan för mycket blåst. Bara 20 dagar kvar.

• Afrodite_Aug-07

Som mamma till en 3åring som är galen i såpbubblor har jag nu den här sommaren fått prova mig igenom ett helt arteleri av bubblor.
    -vi ha först standardburkarna, ni vet dom rosa, gula eller gröna med skruvkork med oftast ett litet kulspel ovanpå korken.

-Grön genomskinlig flaska från br leksaker som ger segare bubblor.

-elektrisk bubbelpistol, även den från br.

-Bubbelsvärd med studsande sega bubblor (nä dom studdsade inte)

-Jättebubblor i stor halvlitersburk med tillhörande pinne och snöranordning för att göra enooooorma bubblor.

-min mors egngjorda bubbelrecept.

-Jätteflaskan på hela 1 liter med vanliga bubblor och lång bubbelpinne.

och en drös andra små bubbelsaker som kommit hem i allt från fiskedamspåsar till min mor som kommit med.

Hjälp jag druknar snart i bubblor :D
    eller i allafall våran balkong.

Positivt kan sägas att trotts min dotters förkärlek att själv bada i bubblor och dels spruta/blåsa bubblor på andra så har vi inte sett en endaste fläck från bubblor på kläder. förutom den gången då hon spillde halva flaskan över sig själv.

Men om jag skall kora en vinnare bland alla bubblor så vinner helt klart den elektriska bubbelblåsar från br med tillhörande bubbelvätska, (grön genomskinlig randig flaska). dom gav bäst och flest bubblor.

Svar på tråden ni som sett eller använt såpbubblor..