• NamNam

Basshunter - Boten Anna

Kan någon vänlig själ förklara för en dumjävel såsom undertecknad vad en "bot" är och vad Basshunter egentligen sjunger om.
    Antar att boten Anna inte betyder böteslappen Anna iaf... :?

//korkade NamNam

• Svar på tråden Basshunter - Boten Anna
  • fashiongirl

Båt har jag fattat det som

• ProudWoman

inte en båt en bot är förkortning av robot, och i detta fall en slags moderator som bara finns i datorn, på nätet på t.ex chattkanaler...

• Malin22

en bot ser till att de regler som finns på chattkanaler följs, så att ingen t.ex. skriver ngt rasistiskt.

• Ellte

sv.wikipedia.org/wiki/Bot_%28program%29

Fruktansvärd fruktansvärd låt! Vem har kommit på att den ska släppas? Killen har fastnat i nittiotalet och vi ska tvingas lyssna på det :? ;)

• lolabe

gaaaah! Sambon vill att vi ska spela den på bröllopet!!?? Hans musiksmak suger verkligen. Jag skyller på att det är för att han har gått på KTH...

• Lucia05
    Spela den på bröllopet???
  • fashiongirl

aha. Har för mig att han åker i en båt i videon så därför trodde jag det. Men har visst fått allt om bakfoten

• lolabe

eeeh, alltså inte i kyrkan utan på festen efteråt...

• Blivande Fru Stålhandske

I ett chatprogram finns det en slags moderator, som sagts innan, som censurerar och sparkar ut de användare som inte sköter sig genom att använda olämpliga ord, tex. detta kallas för en Bot. När man använder detta chatprogram chattar man i olika kanaler. Därav "båten i kanalen" i videon.

• jocelyn

Men en moderator kallas ju egentligen för OP = operatör. Så för mig är en bot just en robot som bara "finns där", inte en människa liksom. Men det handlar ju sången om med; han upptäcker ju sedan att Anna inte är en bot utan en riktig människa, dvs en OP!

• NamNam

Tackar för svaren! :) Nu slipper jag känna mig mossig och helt "outathere". :D

• Blivande Fru Stålhandske

ja,absolut, det är en robot!

• tjollan

Bahahha! Har någon sett bilden på flashback? Hugga! Vad pinsamt

• GroBen

hallo på er alla.
    man kan säga om bot är att de är ett typ av program för en chatt sida som kan kicka å bana folk. fins även folk som sitter å gör de manuellt.

• SadPsychoBitch

Hehe, jag vet inte har ni sett musikvideon?

Kollar man där är de inne via ett program som kallas irc.

Och Bot där är som andra skrivit någon som kickar personer som ex floodar, skriver elaka saker, se till så de som är bannade inte kommer in. Ger automatiskt op, voice osv.

Det är en BOT.

Men Anna var ju ingen BOT utan en väldigt väldigt vacker tjej! =P

Svar på tråden Basshunter - Boten Anna