• Sweety

Sweety är gift!

Hej alla,

Nyss hemkomna från bröllopsresan tyckte jag att det var dags att gå in på BT och skriva en liten berättelse om bröllopet 10 juni samt lägga ut lite bilder.

Vaknade ca halv 8, lite för tidigt. Frisören Sandra Joelsson kom hem till oss strax innan 9, då också min syster som var tärna, kom. Håret blev jättefint ? mycket löshår, champagnefärgade rosor och så slöjan över. Min mans (då blivande mans) syster sminkade oss ? jag blev riktigt snygg. Det var så mysigt att bli iordningfixad. Och så kom blommorna. De var så fina, precis som jag ville de skulle se ut.

Jag trodde vi hade gott om tid, men som vanligt tar allt längre tid än vad man tror. Kl. halv 2 var vi tvungna att åka hem till pappa för att ta på oss klänningarna (de var där av anledningen att min man Joakim inte skulle få se dem innan vigseln). Det är bökigare än vad man kan tro att gå när man har på sig en klänning med stort släp.

Åkte till Östra Ryds kyrka och solen sken ? yes! Det var så varmt. Jag hade inte varit så nervös veckan innan ? bara lite hispig och detaljfreak, men när jag kom fram till kyrkan blev jag jättenervös. Helt plötsligt sjönk det in att massor av gäster väntade på oss i kyrkan. Och klänningen var lite för lång, tänk om jag snubblar på den. Då var det skönt att gå in tillsammans med Joakim.

Trots min nervositet minns jag allt i kyrkan: våra psalmer (?En vänlig grönska? och ?Den blomstertid?), solisten Maria från Rent-a-singers två underbara sånger (?För kärlekens skull? och ?From this moment?) och förstås våra löften. Jag var nervös att jag skulle säga fel, men det gick utmärkt! Innan vigseln trodde jag att jag skulle gråta i kyrkan, men jag var nog så koncentrerad så det blev inget av det. Joakim däremot fick tårar i ögonen? Prästen var underbar och avslappnad.

Det var så kul att få prata med alla gäster på trappan efteråt och få rosblad kastade på sig. Vi tog gruppkort med alla gäster och sedan åkte vi iväg i fotografen Jannis Jaguar för att ta lite kort i dels i det gula rapsfältet utanför kyrkan och i Djursholm vid vattnet. Åkte till festlokalen Edsbergs slott och tog fler kort. Gästerna hade under tiden gått tipspromenad med frågor om oss och fått snittar och bubbel. Nu blev det skål!

Var tvungen att kika in i festlokalen och se dukningen ? det var så fint! Mycket kul hände under middagen: tal från Joakims pappa, min pappa, möhippegänget och så best man (det var så roligt tal). Det blev sånguppträdanden och vi fick leka skoleken. Toastmastern var jättebra. Maten (som kom från Rent a James catering) och vinet var gott. Festprogrammet med bland annat med en kort beskrivning av varje gäst blev uppskattat av gästerna.

Efter middagen blev det mingelpaus och sedan valsa vi till ?An der schönen Blauen Donau?. Vi hade inte övat särskilt mycket så det gick sådär. Svårt att dansa i långklänning med underkjol. Sen kom tårtan som vi mumsade på. Det enda som gick fel under dagen (utom småmissar som bara jag märkte) var att jag mådde lite dåligt ett tag efter tårtan så jag orkade inte dansa så mycket som jag velat. Det var troligtvis värmeslag, det var flera som mådde lite sådär.

Det var i alla fall ett otroligt drag på dansgolvet, mycket tack vare DJ Danne från Showfabriken. Många verkade ha superkul! Kommentarer vi fått efteråt var bland annat att det var den bästa dagen på år och dar för vissa gäster. Dagens starkaste minne, förutom att vi fick varandra, var att jag kände mig så fin. Jag fick så mycket komplimanger och särskilt för min klänning från gästerna, serveringspersonalen, DJn m fl. Och toastmastern sa att han borde köpa den och spara den till hans framtida fru (som han inte träffat ännu)!

Vi övernattade på Stallmästaregården. Morgonen därpå fick jag morgongåva ?en ?Jag älskar dig?- bok av Joakim (jag gav honom en sådan för ett år sedan). Var tvungen att sträckläsa hela boken. Jag gav en egenskapad "secret box". Vi öppnade presenterna hemma hos oss sen ? vi fick både pengabidrag och fina presenter.

På måndag morgon åkte vi på vår bröllopsresa till Singapore, Kuala Lumpur och Borneo. Jag orkar inte skriva om alla detaljer, men det var en lagom mix av shopping, storstad, sevärdheter, god mat, sol och värme, slappa på lyxhotell, häftiga djur och många pussar och kramar.

Nu i efterhand känns det lite tomt när allt är över. Men det är mysigt att vara gift och vår familjekänsla har vuxit sig starkare. Man har ju foton och videofilmen kvar. Och nu kommer ofta lite glädjetårar när man tänker tillbaka på dagen.

För några bilder från fotografen kolla länken: www.jannisnet.com/brudpar/anna_joakim/index.html

Jag har hur många bilder som helst hemma, men har inte orkat lägga upp dem på nätet än. Det kommer.

/Sweety ? nu fru Skoglund

• Svar på tråden Sweety är gift!
  • JoLu

Grattis! Måste säga...vilken underbar klänning. Den var ju superfin!

• Sunshine Girl

Sweety, GRATTIS och guuuud vad fina ni är!!!!

• skrulla

Jättefina är ni!
    Och vilken härlig klänning! Man ser hur lycliga ni är i ögonen

• Jenny i England

Stort grattis Sweety! Och vilka fantastiska bilder och farger, ni ser ut som tagna ur en katalog!

• idolf

Grattis Sweety!! Ni var verkligen jätte fina

• Lilltrolle

WOW!! Vad fina ni var!! Förstår att du kände dig fin, du var verkligen vacker!! Och jag förstår att du var nöjd med buketten - den var otroligt vacker

• Victory

Grattis fru Skoglund! Jättefina blev ni på bilderna!

Nu blev jag lite nyfiken... Hur fixade du en egenskapad secret bok?

• LKU

Sweety
    har aldrig "pratat" med dig här på forumet men jag satt och tittade på olika bröllopsfoton och, jag måste bara säga att det var i särklass dom finaste bröllopskort jag någonsin sett!!

Vilka foton!!! Vilken klänning!! Man tappar nästan andan. Ni är verkligen jättefina tillsammans och sen måste jag ju säga att fotografen fångat riktigt vackra ögonblick! Önskar dig och din man allt gott.

Med vänlig hälsning
    LKU

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Grattis!! Jätte fina bilder:)
    Lycka Till!

• Fru Kroon

Ett stort grattis tiller båda, ni var verkligen jätte fina!!

Kul att det var Sandra som gjorde ditt hår, jag har bokat henne till mitt bröllop i oktober.

Svar på tråden Sweety är gift!