• tove79

Har ni fått biverkningar efter att ni ätit Primolut-Nor

Jag kommer med alla säkerhet få mens precis i samband med bröllopet. Jag har därför fått Primolut-Nor utskrivet av en läkare. Men jag blir så väldigt osäker på biverkningarna. Vad har ni andra känt av?

• Svar på tråden Har ni fått biverkningar efter att ni ätit Primolut-Nor
  • Elou

Åh vad bra att du tog upp detta! Jag undrar precis samma sak nämligen. Sen sa gynekologen att det inte är säkert att de fungerar.
    Jag som inte har så regelbunden mens (har slutat amma för tre månader sen) får väl bara chansa på att jag tar dem vid rätt tidpunkt! Men inte för allt i världen vill man joxa med tamponger denna dag - och natt!!

• 15juli06

primolut nor funkade aldrig för mig:( tyvärr. Men jag vet att det funkar för många. Jag åt dem i ett halvår och fick mens hela tiden ändå. Jag tror inte man får några biverkningar för "en runda" men jag gick upp ett par kilo när jag åt under en längre period. Lycka till!

• Brud0607

Jag ska också testa Primolut nor nu för första gången. Jag tänkte göra så att jag börjar redan imorgon, tror att jag får mensen nästa fredag, för då har jag ett par dagar på mig att sluta med tabletterna om jag skulle komma att må dåligt av dem samtidigt som jag kanske lyckas skjuta mensen två dagar om jag inte reagerar på dem.

• Less

Jag har ätit Primolut-nor två gånger. Båda gånger för att jag skulle åka utomlands och ville slippa mensen. Första gången kände jag inte av några biverkningar alls men andra gången så fick jag världens mensvärk när jag slutat med pillrena. Det pågick till och från ungefär två dagar.
    Men det var faktiskt ändå värt det ändå.

• beppelina

Fick inga biverkningar men de funkade inte på mig heller.

• LisenL

Hur kan du ha ätit dem i ett halvår? Man får ju max äta dem i 14 dagar. haar ni som det inte funkat för börjat äta dem försent?

• beppelina

LisenL

Började inte försent och har regelbunden mens så det borde ha funkat.

• NamNam

Jag åt dem på vår bröllopsresa. Funkade utmärkt, inga biverkningar frånsett att mensen blev rena blodbadet när den sedermera kom.

• 15juli06

Jag skulle äta dem varje dag från den 16:e till den 28:e dagen i menscyklen för att få min mens att bli någerlunda regelbunden, men tyvärr kom den var 18.e dag ändå. Detta skulle jag göra under ett halvår, men som sagt funkade det inte.........

• picachu

Usch...verkar vara läskit med alla biverkningar...:(
    Jag tror att jag för min del tar och biter i den sura tampongen på min honeymoon...

• Rosenhaga

Jag har ätit det i flera år (10 dagar per månad) och det har funkat toppenbra för mig. Jag har exakt kunnat säga när jag får mensen och vetat exakt när den slutar - varje månad. Om jag har behövt skjuta på mensen så har jag kunnat reglera det genom tidpunkten när jag börjar ta tabletterna.

Jag har inga biverkningar och är mycket nöjd då det har fungerat bra för mig.

Min syster och systerdotter äter också dem när de behöver flytta på mensen och de har inte heller upplevt några biverkningar.

Här är första gången jag har hört talas om biverkningar på Primolut Nor, de jag har träffat har bara positivt att säga så det finns sådana också.

Föreslår att du provar och ser hur det funkar på dig.

Svar på tråden Har ni fått biverkningar efter att ni ätit Primolut-Nor