Toastmaster LJUD!!
Hej och hallå.
Ska vara toastmaster m min man. Vad har ni för roliga ljud man kan på annonsera med?
Ni som varit på bröllop, vad hade toastmasterna för ljud??
TACK!!
Hej och hallå.
Ska vara toastmaster m min man. Vad har ni för roliga ljud man kan på annonsera med?
Ni som varit på bröllop, vad hade toastmasterna för ljud??
TACK!!
Vet inte, men när du skulle ha ljud så tänkte jag först på en babyskallra och sedan gick tanken vidare till en marackas
Och nu tänker jag på en sådan tamburun eller vad det heter, eller kanske en sådan bjällra man fick ha i lekis vid sångstunden
Fotbollstema: visselpipa
Bondtema (ej James): Ko-skälla
Cykeltuta?
Man kan ju ha en sån där visselorm som rullar ut när man blåser i den, klassiskt barnkalas liksom. Eller ta dit en tvärflöjt o blås i varje gång det är dags. Eller så finns det ju nuförtiden till cyklar istället för vanliga ringklockor såna tutor med en gummiboll i ena änden och en minitrumpet i andra änden.
Blivande fru!:
tamburin ;)
Oj ,ja. Skrivfelsnisse kom fram
Var så alldeles exalterad när jag skrev.
Tänk er en toastmaster som har lite olika småljud... alltså att han varierar sig... Ena gången em tamburin och nästa en ko-klocka. Ett litet ljud och sedan ett stort. Tror det kan leda till många skratt och en spänning på vad nästa ljud ska vara.
eftersom vi gifte oss då Sverige spelade mot Trainidad/tobago så hade värdparet först en gammal skolklocka som ringde in "barnen" och senare på kvällen när matchen spelades hade de en visselpipa...
Vår ska ha en megafon!.. ;)... Den har en siren man kan använda för att påkalla uppmärksamhet... och dessutom har han tänkt använda den då och då för att prata i... och erbjuda till låns om någon ska hålla tal.. ;)...
Jag vill ha "bra eller anus" till rök&kiss pausen, får se om jag får igenom det :D:D:D:D
Det är min typ av humor, men kanske inte uppskattas av alla...
Jag föreslog för vår toastmaster (som ska ha megafon) att han skulle få tag på ett sånt "pling" som är på tågstationer och sen stå och rabbla något som ingen hör riktigt vad det är (ex. när det är dags att gå till bords)... precis som det är vid tågstationer.. ;)
förlåt 15juni06 men vad är en "bra eller anus"????
nyförlovad 3 juni
bra eller anus kommer från filips och fredriks program high chaparall =)
Vi hade gjort ett festprogram åt dem med ett filmtema (de ser mkt film) och påannonserade oss med Sällskapsresan-musiken. Den där spanska, eller vad man ska säga.
På ett annat bröllop hade de gjort ett häfte som såg ut som Lilla Anna och Långa farbrorn (för den ena är kort och den andra lång) och då nynnade de på boktipset... Det var kul
några förlag på olika ljud
-viselpipa
-skallra
-flöjt
-anktuta (en sån som jägare har)
-cykelringklocka
-hemglassbilens melodi (finns i deras leksaksbilar)
-triangel
-tamburin
-Gurka (ni vet instrumentet)
-Kazoo
-Pruttkudde (skall mycket humor och flera drinkar i innan den bör användas)
-lasersvärd eller leksakspistol med laserljud.
-knalllpulverpistol bör i så fall ha någon anledning typ att brudgummen är jägare eller westerntema på talet eller annan förklaring. roligare om ljudet hör ihop med det som komma skall.
-ljudburk på buttriks finns med såväl fårbräkande som muråmande. en sån där lite rund burk som man vänder upponer så bräker eller råmar den.
Min svåger, som ska vara vår toastmaster var även det på min svägerskas bröllop och han hade då olika stora ko-bjällror/klockor som han ringde i. Dessa var kanon!
På sällskapsresetemat.. Skulle man inte kunna fixa till något med det där talet han håller till "Rutan och Nisse" under välkomstdrinken? Det ska jag nog börja fundera allvarligt över...
Någon trudelutt av annat slag, beroende på eventuellt tema vore ju roligt, annars tycker jag att många bra förslag kommit. Jag tänkte på en sån där skrattpåse som skrattar enormt hemskt... Gissar att fler än en skulle vända på hvudet om man hörde det ljudet..
Champagnekork som flyger ur flaskan (dock kanske inte äkta...om ni inte dricker mkt champagne..)
Vår toastmaster ska ha en lergök att blåsa i.