• Sunshine Girl

Sunshine Girls är gift (MKT LÅNGT m bilder...)

OJ vilken dag det blev!

Jag har funderat på vart jag ska börja så jag börjar med dagen innan dvs Midsommarafton.

Samtliga av våra gäster från utlandet droppade in under hela veckan och de sista två anlände Midsommar afton. Vi hade ordnat en liten ?tillställning? med en blandning av Malaysisk och Svensk mat för kvällen. Mina älskade tärnor såg lagom oroliga ut då jag var cool lugn... De gick och väntade på ett hysteriskt sammanbrott eller nåt ;)

Dagen D så vaknade jag innan klockan ringde strax efter 06.00 till doften av kaffe. Mina tärnor med respektive hade då gått upp mycket tidigt för att fixa frukost åt oss alla. Frissan/sminktjejen skulle vara hos oss vid 7 tiden på morgonen ihop med en assistens.

Klockan knackade det på dörren och där stod Emma Nors. Hon fixade till M2b först så att han kunde åka iväg med resten av killarna...
    Sen blev det dags för de första två tärnorna att bli friserade. Timmarna gick och mina tärnor blev vackrare och vackrare för var minut som gick. Omkring 11.30 så var det min tur och jag blev förvandlad från en ?vanlig? Sunshine till en strålande vacker Sunshine Girl. Emma gör underverk!!! Vår fotograf Stephan Berglund hade också med sig en assistens och de kom till oss framåt 11.45 och blev förvånade över hur lugn jag var :D

När det blev dags att kliva i klänningen så var det jag och tre av tärnorna som fnissade och hade oss. Klänningens knappar hade tydligen extra hakar som jag inte hade sett innan *hihihi*

Eftersom vi var så många så löste vi transport ?problemet? med att skicka två av tjejerna med min bror och sen jag och alla tärnor samt blomsterflicka bokade två stora taxibilar. När vi sms:ade till Bestman om att vi var på väg så hade han sådan panik, det pågick ett dop i kyrkan och vi skulle inte bli insläppta föräns tidigast 14.55. Så vi kom överens med bestman om att vi kommer dit prick 14.55. När vi kom fram så hade gästerna blivit insläppta i kyrkan och jag började bli nervös.

Min bror som jag skulle gå in med möte oss utanför, vid det här laget så hade jag börjat att skaka riktigt ordentligt! Prästen Mats G Furemalm frågade hur alla skulle stå så jag rabblade upp ordningen och han log. När vi alla var uppställda så gick det ett par minuter som kändes som timmar sen började klockorna att ringa ? vilken känsla!
    När klockorna slutat så började trummorna att höras, en säckpipa och en trumslagare ledde vår ingångsmarsch. Det hade börjat.
    Säckpipa och trumslagare gick in och efter kom vår blomsterflicka. Dörrarna var öppna och det var dags för vår entré.

Jag kommer att ihåg att jag såg en av mina äldsta vänner med ett leende öra till öra, sen så jag mamma med ögonen översvämmade av tårar. Så en kram till henne då jag överlämnade rosen som jag hade med gick inte :D

Sen så stod jag bredvid min prins som såg mäkta rörd ut.
    Prästen välkomnade oss och berättade även för min prins om att han inte någonsin borde glömma den 24 juni... för då kan det göra ont. Känslan som jag fick när han lättade upp stämmingen och när jag hörde alla våra kära skratta var underbar.
    Sen blev det dags. Våra underbara solister sjöng ?Only Love? med halva sången på svenska och den andra halvan på engelska. Den svenska halvan klarade jag jättebra men sen kom refrängen på engelska och då fick jag kämpa med tårarna. Nu måste jag erkänna att jag inte kommer ihåg så mycket för plötsligt var det dags för vårt JA och min älskade prins svarade ?Japp? jag höll på att svara ?Jajamensan? men det blev ett JAAAPP istället :D
    Vid själva vigsellöftet så fick jag hjälp av prästen för där trasslade jag till det ordentligt, jag blandade ihop meningarna och orden. Men till slut så gick det bra och vi blev man och hustru.
    Nu sa vår präst att vi fick pussas... vilket vi gjorde en gång lite snabbt så han vände sig om och sa, jaa... ni får pussas en gång till om ni vill och det gjorde vi :D

Jag vet att där emellan så var det även pslamer och mina två älskade vänner läste ur profeten. En av psalmer vi hade var ?morning has broken? och då brast det för den ena marskalken, då vände han sig bort för då kom tårarna.

Utgångsmarschen var Scotland the brave och den var precis lika underbar och glad att ha som utgångsmarsch som vi hade trott.

Precis när vi kommit in i det ?lilla rummet? så gick bandet runt min ankel av på skon!!! Men det gjorde inget för vi var så lyckliga och fnissade hejdlöst inne på rummet speciellt då min nyblivne make sa ?åh jösses vad skönt att det är över, det är ju hur varmt som helst!!!?
    När vi ska gå ut och hälsa på alla så glömde jag brudbukette som vaktmästaren sen kom springade med. Trots en trasig sko och ingen brudbukett så bubblade jag fullkomligt över av lycka.
    Klockan var plötsligt 16.30 och våra gäster stod kvar ute, vår transport dök nämligen aldrig upp. Så det är något som jag ska ta itu med nästa vecka.
    Nu blev det riktigt roligt :D
    Vi fick ringa efter en taxi vars chaufför höll på att tappa ögonen när han såg oss och han insåg att det var brudparet självt han skulle skjutsa iväg. Han rättade till skjortan och strök tillbaka håret :D :D :D

Iväg till Djurgårdsbron där vi skulle möta fotografen, medan vi väntade så överröstes vi av gratulationer och folk som både filmade och fotograferade oss.

Vi gick runt på Djurgården för fotograferingen och sen skulle vi till Hasselbacken där alla väntade. Efter brudskålen så skulle släpet sättas upp *skrattar* det blev lite av en hysteri...
    Mina älskade tärnor som hade tränat stod och pillade och pillade med lite halvpanik men det gick, släpet sattes fast och det blev dags för ännu fler foton.

Middagen var utsökt!!!
    Jag har fått höra efteråt att vår kontaktperson där inte hade skickat bordsplaceringen vidare till hovmästaren så det blev lite rörigt för dom. Vår kära bestman och alla vår anna lokatt hjälpte till och höll på att flytta ner 6 personer från honnörsbordet i stressen men då kom en annan av mina äldsta vänner och såg praktiskt på det hela och sa ?nej, nej, nej... då blir påverkan så här...? De fick det på plats och med hovmästarens tillåtelse så flyttade de tallrikarna till rätt plats.

Precis innan middagen skulle börja så skyndade min nyblivne make iväg till toaletten och jag fick ett par pussar på kinden, tänkte det var ju gulligt... HA! Då hör jag hur stolarna skrapar i golvet och ser hur alla karlar i lokalen springer runt bordet... Jag höll på att ramla baklänges!!! Hade helt glömt bort att det finns en sådan tradition. Självklart så skyndade jag iväg på toaletten med ett vargleende när min prins kommit tillbaka ? till allas förtjusning :D

Det blev många tal och en härlig blandning av kinesiskt bröllop (med deras sätt att skåla) och alla underbara tal!!

Hela dagen var underbar och som en av våra gäster sa ?allt känns så förtrollat, det är precis som en saga.? . Dansen till That?s amore gick riktigt bra med tanke på att vi båda lyckades trampa på min klänning hela tiden och jublet kom när min prins ?slängde ner mig? över sidan. :D :D :D

Som alla andra här har sagt tidigare, njut, njut och NJUT! Låt inga små?problem? som i vårt fall, transporten och mina skor förstöra er dag. Släpp kontrollen och bara njut det gjorde vi och vi har fortfarande kvar ett leende på våra läppar.

/Nu mer FRU Sunshine Girl

Bilder finns här
    I väntan på våra egna bilder och tiden att lägga upp dom på nätet.. så kommer här två av våra gästers bilder...

bib2004.multiply.com/photos/album/55

affeyee.multiply.com/photos/album/11

• Svar på tråden Sunshine Girls är gift (MKT LÅNGT m bilder...)
  • Zozo

Hjärtliga gratulationer fran en blivande röd brud till en fantastiskt vacker och lycklig annan röd brud!!!

(Hoppas att vi kommer att fa se en bild pa hela klänningen med släpet etc sa smaningom..)

• zea

Grattis!Vilken foxy röd brud du var på Eran dag.Kände mig varm av glädje när jag tittade på era bilder,vi kommer själva ha människor från alla världenshörn på vårat bröllop.Gud,vad jag längtar efter våran dag efter att ha sett eran.

Kram och Lycka till!

• Gable

STORT grattis Sunshine!!!

Jag tänkte på dig på midsommardagen, ni hade otroligt tur med vädret!

Ni var jättefina, det riktigt strålar om er!

• junibrud2006

Grattis!!!! Filmrullarna är nu inlämnade på framkallning och digitalbilderna ligger hemma i datorn. Ni var så fina!! Kram!!

• micropop

GRATTIS! Fantastiskt vackert, du ser sååååå lycklig ut! Ser fram emot att ses igen efter sommaren och få se ännu mer bilder och höra ALLT! Kram!

• coolcat

Oooh, så fina ni var Sunshine!! Det ser ut att ha varit en underbar dag, och vad skönt att allt var så bra att du kunde ignorera småfelen som trasig sko och sånt! Det är så man vill att det ska vara! En lycklig dag när några småmissar inte spelar nån roll!

GRATTIS!!

• Ziii

Grattis!!
    Underbara bilder, jag älskar dina kläder :) Väldigt likt vad jag ska ha på mig (fast grönt). Gillar din håruppsättning också, nu blir jag sugen på slöja...

Låter som en toppendag! Grattis igen :)

• utvandraren

Grattis! Så härligt det ser ut...........

• Ängla

Grattis Sunshine Girl och lycka till som fru!

Vilken fantastiskt vacker brud. Du var verkligen underbart vacker i din klänning! Snygg färg och jättefin modell! Och otroligt snygg i håret! (påminner om mitt hår dessutom!)

Verkar som att ni hade en fantastisk dag. Vilken tur det var med vädret, såg väldig trevligt ut där på balkongen. Ser fram emot fler bilder!

• Lilltrolle

Grattis Sunshine!! Vilken vacker brud du var!! Helt fantastiskt!! Ser fram emot att se mer bilder

Svar på tråden Sunshine Girls är gift (MKT LÅNGT m bilder...)