• giftinomkort

gruppindelning

Hej! Ska ha en tipspromenad om oss för gästerna efter vigseln (när vi ska fotas) och tänkte slumpmässigt dela in dem i grupper på ca 4 personar. Tar gärna emot tips på hur man gör en rolig gruppindelning, lite trist att stå o räkna 1, 2, 3, 4.

• Svar på tråden gruppindelning
  • bröllop2006

har inga bra idéer.. men är nyfiken på tipspromenaden.. frågor? priser? osv.. ska själva ha tipspromenad på vårt bröllop på lördag men den är inte riktigt klar än..

M

• Bernövall

Klipp isär två kortlekar så kan personerna få gå och leta efter sina 3 andra partner.

• future mrs B

vi ska ocksa ha tipsrunda fragor som handlar om oss, typ var vi ar fodda,traffades,fodelsedatum etc,kommer att ha ngn form av pris typ en frukt/matkorg

bröllop2006
    kan du inte beratta hur det gick m er tipsrunda?

• Överlycklig

Vi gifter oss också på lördag och min tärna har gjort en tipspromenad samt priser. Jag återkommer efter lördag och talar om hur det gick och vad priserna var.

Hum gruppindelning kanske kunde vara något så att de får andra att gå med än de de känner... ingen som har fler tips än kortlek?

• future mrs B

grupp indelning har jag inte tank pa-hade ju varit bra pa att blanda bekantskaper, hmmm tals att tanka pa!

• balotis

Jag har gjort 10 frågor i stil med; var vi träffades, vad jag ville bli när jag blev stor, vem min sambos största idol var när han var liten, vår favvomaträtt, vilken knäpp sak jag har fått honom att göra mm. Vi ska fotas av en kompis efter vigseln och tipspromenaden får fungera som underhållning o lärakännavarandramingel under tiden. Har inte kommit på nåt bra pris än, tar gärna emot tips. Behöver nog rätt många priser eftersom frågorna är rätt lätta för dem som känner oss väl.

• minimi1

Du kan ge varje person ett namn som är en medlem av en känd familj, varje "familj" bildar alltså ett lag.

Typ Beckhams Posh, david, romeo, brooklyn etc, kungafamiljen, lill babs familj, ozzy osbornes familj, ja du fattar nog vad ja menar.

• minimi1

Man kan även dela in i lag genom att ge de personer som ska bilda lag varsin fras i en refräng på en låt, hm få se nu ett enkelt exempel:

Jag vill,

vara din,

margareta bara,

vara din,

ska du veta.

(ha ha vilket exempel hihi, men det är iaf en låt som de flesta känner till)

Då måste verkligen folk mingla innan.

• Ybrud

vi ska ha exakt likadant och sedan ska vår bordsplacering vara samma som lagindelningen. vill även jag ha smarta tips på att dela in i lag

• minimi1

Man kan även dela in dem i grupper med hjälp av färgade sugrör (röda=ett lag, blåa=ett lag) och sen kan ni kanske ha en vätske kontroll ngnstans under vägen där de även får användning för dem

• loppan81

Att dra lappar ur en eller flera skålar, där man blir ihop parad 4 o 4 genom ex Seriefigurer, eller Astrid Lindgren figurer som man vet hör ihop.

Svar på tråden gruppindelning