• mammen

Rosa brudklänning?

Är det någon här som har eller kommer att gifta sig i rosa? Vill ni så fall visa bild?

• Svar på tråden Rosa brudklänning?
  • Maria

Nej jag hade inte rosa själv men jag var med vid ett bröllop för några år sedan där bruden hade en rosa klänning. Den var typ stor, molnliknande modell. Det såg lite originellt ut men absolut inte opassande på något sätt.

• mammen

Jag funderar på att rosa och grönt som tema och en grön brudklänning känns ju bara så där halvkul.

Om man nu skulle ha en rosa brudklänning, vilken färg ska tärnor och näbbar ha? Grönt kanske?

• mammen

Måste förresten hela följet ha samma färgtema? Ser det knasigt ut om det är blandade färger?

Jag sydde en lite annorlunda klänning till min väninnas bröllop och jag skulle känna mig ärad om hon ville ha den på sig på mitt. Men den passar definitivt inte i färg, och jag vill ju inte kopiera hennes bröllop med färgerna.
    Jag ska alltså be henne vara tärna och jag tvivlar på att hon tackar nej.

• June20

Först när ja såg tråden började ja tänka 80tal men sen kom ja ju på att man kan ju faktiskt hitta riktigt fina klänningar i champange rosa typ...då e det inet så Barbie över det hela. Snyggast kan väl vara med limegrönt/ljusgrönt el riktigt mörkgrönt(om du sett det på siden band så förstår du nyansen på alla dem gröna). MAn skulle kunna ha en ljusgrön/lime grön klänning bara den inte är FÖR stark i färgen. Men samtidigt om du har en siden/el liknande tyg i mörkgrönt så är det lika fint-kolla på alla som nu gifter sig i mööööörk rött :) jätte fint ju! Tror det kan bli font så länge man håller sig till klassiskt och inte gör puffärmar så man slutar som en prinssestårta.
    www.davidsbridal.com/index.jsp
    här kan du se väldigt fina skärningar på olika klänningar inkl tränklänningar
    lycka till!

• mammen

Om det blir rosa så har jag tänkt ljusrosa och antingen klargrön eller en lite murrigare typ armygrön.

Någon barbieklänning från 80-talet är nog inte min grej. :D

Jag ska iväg och kolla klänningar idag. Jättespännande. :D Det blir nog en tur till Panduro också, så jag får lite färgidéer.

• LisenL

KIK har fina rosa klänningar om du vill se bild

• Peppan

Jag har provat en klänning i ljusrosa, eller en svag nyans av rosa. Det är en nixa (www.nixa.se), finns på deras sida under klänningar med släp, sidan två, längst ner till höger. På bilden är den däremot i ivory, men den var väldigt fin i rosa också, hade jag inte varit rödhårig hade den varit en stark kandidat =)

Svar på tråden Rosa brudklänning?