• Loppan06

"Kanapé-verktyg", tv-shop

Vad är det undrar ni? För säkert 10 år sedan så sålde Tv-shop dessa grejor för att göra snittar. Man lägger bröd med det man vill ha emellan. Sedan använder man denna för att "stansa" ut snittarna. Är det ngn som kommer ihåg dessa? SNÄLLA är det ngn som har sådana och kan tänka sig att sälja sina till mig??? Tänkte göra som nattvickning till bröllopet.

• Svar på tråden "Kanapé-verktyg", tv-shop
  • Afrodite_Aug-07

åhh just dom satt jag och tänkte på härom dagen och undrade vart man kan köpa sånna. vet precis vilka du menar och har ångrat i bra många år att jag inte köpte dom. hoppas någon vet vart sånna finns att köpa.

• Loppan06

Jag har också ångrat att jag inte köpte. Skönt att höra att man inte är ensam om att komma ihåg sådana för tillfället "viktiga" saker.

• Lena+Mattias=sant

Jag vet inte vad du menar men pepparkaksmått funkar fint att använda om man vill trycka ut snittar.

• Loppan06

Ja, men de här var så små och händiga. Blev inga stora saker. Man kunde lägga flera skivor med fyllning på varandra. Sedan tog man detta och stansade igenom allt. Därefter trädde man i en tandpetare och tryckte ut dem igen. Snurrigt värre, men helhändigt.

• Loppan06

Dom är det. Skall jag bara ha! Tack snälla.

• lysmasken

nu vet jag inte om det är mig du svarar, men dem i auktionen ser inte ut att vara så stora. kolla bilden på paketet, en hand som håller i kanape"göraren" och det ser ju inte ut att vara så stort. De kan man ju ta flera lager av varje på....

• lysmasken

hehe, jag är visst lite seg att uppdatera sidan, såg inte att du svarat... :) hoppas det blir fina kanapeer!

• Loppan06

Törvan
    Det är just de där som det är. Det är det som är det händiga att det blir inga stora saker. Håller tummarna att det blir jag som får dessa.

• HanOchJag

Hej hej. dom där kanape grejorna har jag köpt för många år sedan. Där det var som en strut som man tryckte genom bröd och dyliknande och sen tryckte ut och så var dom fina och färdiga... Rent ut sagt S_K_I_T- produkt om ni frågar mig Funkade tyvärr inte alls. Blev mest mos utav mina. Men kanske jag som gjorde fel. Finns säker någon som lyckats.

Mina har jag nog tyvärr slängt annars hade ni kunnat få dom
    Hoppas att ni har tur att hitta dom iallefall

• Loppan06

Nej.... är de inge bra. Min högsta dröm går i kras *fniss*. Är du säker på att du kastat dem?

• HanOchJag

nää inte säker. Men 99% *hehe* kanske ligger inågon låda någonstans,

Ja nää jag tyckte dom sög rent ut sagt

• Loppan06

Jag fick dessa i auktionen! Väntar med spänning att se vad det är för ngt...

• K -76

Håll oss uppdaterade, men ha inte för stora förhoppningar...

Använde sånna då de begav sig, och jag har samma erfarenhet som HanOchJag. Dessutom tog det en sån himla TID. Gick MYCKET fortare att lägga ihop bröden och skära med kniv. Dessutom blev det snyggare då "verktygen" tryckte ihop brödet till en klump.

Man är ju ingen kock, men det är min erfarenhet...

• Utpala

Jag köpte sådana i frankrike för 13 år sedan (samma som såldes i tv.) Har väl inte använt dem en gång heller, men knepigt att sälja då jag bor i utlandet.
    Har däremot använt spritsen och "stjärn-skäraren" som kom med.. Gurkspiralverktyget är däremot värdelöst.

• Utpala

Ajja, såg först nu att du redan köpt...

• Utpala

Jaha har dom sålt en såndärgrej på TV-shop utan alla de extra verktygen också. Visste ej det...

• jukkasbrud

Nä, vet ni vad....jag har köpt de där grejorna, hela "kitet", och jag använder dem alltsomoftast. Jag tycker de är jättebra, och snabbt går det.

Misstänker att du nte ens bor i samma landsända som jag, annars hade du kunnat få låna mina....

• Loppan06

Nu har jag fått mina "verktyg". Har inte provat dessa ännu, men är supernöjd i alla fall. Ni vet hur det är när man ångrar att man inte köpt en viss sak, och sedan får tag i denna. Det är nästan som att köpet i sig gör en nöjd.

• HanOchJag

Loppan06 hur gick det? Provat "verktygen"ännu?

Svar på tråden "Kanapé-verktyg", tv-shop