• Sunshine77

1 juli, inte långt kvar...

Alla ni brudar som gifter er 1 juli, ni vet om att dagarna flyger iväg och att det snart är "vår tur"? Jag kan knappt förstå det. Är ni alla klara eller har ni mcyket kvar? Själv känner jag att jag vetalt vara kar med mer än jag är, men men det ordnar sig säkert ;). Lycka til alla!!!

• Svar på tråden 1 juli, inte långt kvar...
  • lena35

Lycka till själv.

Jag tycker att jag har allt bokat och klart, men när det väl kommer till kritan så blir det nog mer jobb än man tror de sista dagarna...

Till veckan ska jag:

träffa prästen på söndag

provsminkning på tisdag

tona håret på onsdag

ut till festplatsen på torsdag med tärna och bestman (som oxå är värdpar)

"pynta" festplatsen på fredag med mera med mera.... på kvällen ska jag fixa naglarna...

• Sunshine77

Puff, nån mer som gifter sig 1 juli? Fast de flesta firar väl mdsommar med släkt o vänner ikväll... Vi kände bar att vi ville ha en lugn "sista helg"...

• Tinastårta

Sitter med placeringskorten. Puh, mycket att göra. Vi lämnar stan imorgon för Skåne där vi ska gifta oss 1 juli.
    Måndag- handla drickan
    Tis - ?
    Ons-?
    Tors -naglar
    Fre- möte med festgänget, dukning, mingel

• Sunshine77

Tinastårta, var i Skåne gifter ni er?
    Mån-klänning
    Tis-sista arbetsdagen
    Ons-naglar
    Tors-Skåne
    Fre-lämna dricka i festlokal
    Lör-BRÖLLOP!!!

• tessan1/7-06

Sitter och printar ut festprogrammen nu

Idag: Printa för fulla muggar , ordna med det sista pysslet (typ "nygifta" skylt till bilen)
    Sön:?
    Mån: Inhandla det sista
    Tis: Inhandla det jag inte hann på måndag
    Ons:?
    Tors: Göra naglarna, får nyckeln till festlokalen (kanske börjar ställa rätt bord m.m.)
    Fre: Dekorera festlokalen, fixa med allt som jag inte hunnit under veckan. Ha en skön och lugn kväll tillsammans med min M2B och gosa massor med min lilla grabb (som kommer vara hos farmor och farfar när vi åker på bröllopsresa 2/7)

• tessan1/7-06

Hur kom de gubbarna dit? Det skulle vara ett ?

• Sunshine77

Puff, fler som gifter sig 1 juli, minrde än 1 vecka kvar...

• bellaprincipessa

Hjälp, alla verkar vara klara utom vi! Varken vigselprogrammet eller festprogrammet är klara ännu, tärnans kläder ej fixade plus en del småsaker. Har som tur är semester nästa vecka så jag hoppas och tror att det ordnar sig ändå. Det närmar sig...

• bröllop2006

Måndag: m2b ska klippa sig & göra slingor

Tisdag: hämta ringarna

Onsdag: jag ska göra slingor & provuppsättning

Torsdag: naglar & ögonbryn

En granne håller på & syr in min klänning, en kompis har hand om blommor & dekorationer

menyn ska spikas helt under veckan

Champagne ska inhandlas

Vigselprogrammen ska tryckas..

Frågor till tipspromanad ska formuleras & tryckas upp..

Detaljer, tidsplan, osv...

ojojoj, nu kändes det plötsligt som att vi har massor kvar!

har inte fått något gjort den här veckan för min m2b har haft en rejäl svacka.. han får det ibland pga vissa omständigheter som vi inte behöver gå in på nu.. & nu blev det nog lite mkt med stressen inför bröllopet.. men nu har det vänt & allt är som bra igen som tur är!

M

• bröllop2006

glömde fredag: duka, pynta festlokalen, osv..

& lördag: bröllop såklart:)

• Överlycklig

Måndag: Handla allt utan färskvaror, typ snacks och alkoholfri dryck. Samt sidenband till bilen. På kvällen ska vi ställa iordning bord och stolar i lokalen.

Tisdag: Göra chatny till förrätten. Klistra upp bordsplaceringen.

Onsdag: Göra klart festprogramen.

Torsdag: Duka. Genrep i kyrkan eller på fredagen.

Fredag: Lämna alla saker i lokalen, druk, mat osv. Gå på manikyr. Packa inför bröllopsnatten samt inför bröllopsresan. Träffa fotografen och sist bada i tunna och ta det lugnt.

Lördag: Bli fru!!!

Svar på tråden 1 juli, inte långt kvar...