• Amazonas

Vart åker man på semester i slutet av oktober??

Precis...
    Jag har en massa semester i Oktober och vi vet inte vart man kan åka då... Jag har för mig att det är regnperiod i vissa områden i Thailand då och är det inte orkansäsong i karibien?? eller?

Vi vill ha:
    * Värme ca 27-30 grader...
    * Hav att dyka i...
    * Gärna utanför europa (men det blir väl ett måste för att uppfylla de andra kraven)

Annars är vi rätt öppna för det mesta. Alla världsdelar med andra ord...
    Jag tar tacksamt emot all form av förslag!!

• Svar på tråden Vart åker man på semester i slutet av oktober??
  • nu är jag fruL

åhh, bra tråd start. Jag har ingenting att komma med men vi vill också åka ung denna tid och vill ha ung samma saker.
    Hoppas på flera svar

• snustroll

Vi kommer åka till Egypten på vår bröllopsresa i slutet av september/början på oktober.

• Amazonas

Ja, Egypten är ett alternativ, men jag kom hem från Hurghada för typ 1 vecka sedan, så det hade varit kul med lite omväxling... Annars är det ett toppenställe om man vill dyka...

• lenaelena

Av alla tidigare inlägg att döma i olika forum kommer Hurghada på tredje plats, Sharm el Sheik på andra plats och El Gouna på första plats i popularitet.

Maldiverna är väl annars ett fint "dyk-alternativ".

• Nillapilla

Vi åker till Aruba! Vackra stränder, turkost vatten. Ligger i den nedre delen av västindien, alltså söder om orkanbältet. Längtar dit!

• anne på grönkulla

Turkiet/Cypern har nog fortfarande hyfsat varmt men jag vet inte om det garanterat uppemot 30 grader (men många år har nog det dagtid). Jag vet heller inget om dykningen (samma gäller mina andra förslag här nedan) - då vi inte dyker själva.

Egypten är bra varmt fortfarande då. Vi var där i slutet av september/början av oktober förra året på bröllopsresa. Men om ni just varit där förstår jag om det känns mindre kul. Oman kanske?

Zanzibar? Kusten i Kenya? Goa?

• Amazonas

Goa låter bra... Aruba med...
    Vad finns det fler för bra ställen i närheten av Aruba?? Är det orkansäkert där då?

• lenaelena

Så här tycker EXPRESSEN om resmål under oktober/november:

OKTOBER:

Bra resmål:
    Sydafrika. Vår med grönskande nationalparker.

1 Kanarieöarna.
    2 Madeira.
    3 Marocko.
    4 Italien (början av månaden).
    5 Grekland (början av månaden).
    6 Turkiet.
    7 Cypern.
    8 Tunisien.
    9 Mauritius.
    10 Oman.
    11 Australien.

Undvik: Orkansäsongen
    i Västindien och USA.

NOVEMBER

Bra resmål:
    Australien. Vår och försommar - du kan få lite regn, men du slipper den där tryckande högsommarvärmen.

1 Brasilien.
    2 Västindien.
    3 Mexiko.
    4 Florida.
    5 Egypten.
    6 Mauritius.
    7 Oman.
    8 Goa.
    9 Sri Lanka.
    10 Maldiverna.
    11 Thailands västkust.

Undvik: Malaysias och Thailands östkuster har regnperiod.

• Amazonas

lenaelena
    Du är ju världens bästa!!
    Tack tack!!

Svar på tråden Vart åker man på semester i slutet av oktober??