• Lill-Strumpa

Duett- kille tjej?

Jag önskar jag och sambon hade förtjusande röster, jag skulle jättegärna sjunga en duett med honom i kyrkan. (Problemet är att han typ är tondöv Jag kan hålla tonen ) Finns det några duetter ni kan komma på?

• Svar på tråden Duett- kille tjej?
  • picachu

Chers & Sonys "I´ve got you babe" är inte så ansträngande och rätt gullig!

Annars den där låten i korvreklamen, du vet paret som är på romantisk dejt och han ska bjuda upp henne på "Vahettere..." och får en väska i ansiktet. Var på bröllop för ett par år sen då brudparet sjöng den, det var fint!

• picachu

Jag kom även på Nancy och Frank Sinatra "Something stupid" Robbie Williams gjorde den med Nicole Kidman för ett par år också.

Va fint att sjunga tillsammans! Det hade jag också velat gjort!

• karres 76

Jag och min man sjöng "vi ska gå hand i hand" på vårat bröllop. Det var en överraskning till våra å´hörare. Vi hade skrivit sång i programet och eftersom vi inte är några sångfåglar så var det ingen som trodde att det var vi som skulle sjunga. Efter att vi hade avgett våra löften sa prästen:
    - och nu vill jag presentera herr och fru....
    Inte ett öga var tort vill jag lova. Det var så stämningsfullt, och ingen lyssnade nog efter hur det stämde. Kör på sjung, jag lovar att det blir uppskattat.

• Lill-Strumpa

tack för tips!! vem har skrivit "gå hand i hand"?

• karres 76

Den sjungs av en gubbe som heter Gunnar Wiklund, jag tror att han även har skrivit den.

• Nera

Jag tyckte mycket om "Att älska dig" med Shirley Clamp som duett (va med på en CD-skiva som följde en bröllopstidning nyligen, tror det va "Allt om bröllop")

• fiafiber

Endless love med lionel richie & diana ross

• Sweetsinger

Hej!

Jag har jobbat mycket med musik på bröllop och tillställningar. Jag skulle verkligen vilja rekomendera "spend my lifetime" tema sången från filmen Zorro. Det är mark anthony och en tjej Zena Arena heter hon som sjunger den. En helt otroligt fin sång att arrangera snyggt i en kyrka... med pukor och mycket mer... lycka till på din viktiga dag!

• Ejlis

Jag sjöng "Come what may" med en kille på ett bröllop i fjol. Den var jätterolig att sjunga och församlingen uppskattade den väldigt!

Svar på tråden Duett- kille tjej?