Nu är jag FRU!
17 Juni 2006 var en fin dag. Lagomt med sol och moln och inte för varmt och inte för kallt ute. En helt underbar dag helt enkelt.
Det började med att jag, min pappa och hans fru samt min syster for och hämtade vår fotograf. En kompis som tar jättefina bilder skulle fota vår stora dag.
Sen for vi till Wilmas för att jag skulle sminkas. En timme tog sminkningen och jag kände mig så vacker när hon var klar. Då var det dags för klänningen. Vi bytte om på Wilmas. Fick låna ett behandlingsrum och byta om i.
Jag fick lite hjälp med klänningen av min syster och sen när alla var ombytta så for vi iväg till St. Mikaels Kapell i Vindeln.
Vi var bland de första och gömde oss i källaren. Sedan kom brudgummen, marskalken och våra barn ner dit med. Vaktmästaren dök upp och fick skivan med utgångsmusiken.
När klockan blev ett par minuter i 13 så gick vi ut och runt kapellet till framsidan för att gå in den vägen. Klockorna började ringa och sen spelades ingångsmarschen upp. Mendelssons brudmarsch, så fin den var på riktigt. Förut har jag bara hört den på burkigt ljud på datorn. :)
Vi tågade in. Marskalken först med vår lilla Oscar, sedan tärnan med vår lilla Linnea och sist kom då vi. (iofs kom prästen efter oss med så riktigt sist var vi inte)
När vi kom fram så började vigseln. Jag har varit cool hela tiden. Ingen nervositet nån gång under planeringen eller förberedelserna eller någonting. Men när prästen lästes vigseltalet för oss då darrade benen på mig och jag fick blinka som en tok för att inte tårarna skulle komma.
Mamma läste kärlekens lov från korinterbrevet.
Pappa spelade Annie's song på dragspel.
Våra barn sprang omkring och charmade allihopa i kyrkan och stod framme med oss ett tag och var så söta så.
När det var dags för utgång så blev jag lite nervös igen. Tänk om CD'n inte funkar?! Men det gjorde den som tur var. Och vilken reaktion det blev på folket! Stora leenden och flertalet som diggade med och sjöng med i texten. Smash mouth - I'm a believer från filmen Shrek var det som spelades.
Vi fick åka en gul cab hem.
Sedan hade vi festen i våra partytält. Det blev en jättelyckad fest. Trots att den blev alkoholfri så var alla positiva och glada och hade skojigt under kvällen.
Min syster och hennes pojkvän lagade all bröllopsmat och även tårtan. Och det var så himla gott allting.
Vi hade en typ femkamp med alla gästerna med. Svärfar hade gjort iordning 5 tävlingar som 5 lag skulle samla poäng på.
Brudparets lag vann tävlingarna.
Vi fick flertalet jättefina presenter och massa kommentarer om festen, maten, valet av dryck (alkoholfritt) samt valet av kläder till oss allihopa. Alla kommentarer var enbart positiva.
Natten spenderades på Stora Hotellet i stan. Vi somnade till dunka-dunket från Harrys i våningen under. Där festades det till 2-3 på morgonen tydligen. Vi slocknade kring halv ett på natten.
20 över 9 vaknade jag med ett ryck och rusade upp. Kollade klockan och drog på mig en morgonrock och gick på toa. När jag kom ut så knackade det på dörren och frukosten kom. Hotellfrukost är underbart gott! Det är bara så!
Sen en dusch och sen for vi hem för att tillbringa en liten stund till med våra långväga gäster innan de skulle fara hem.
Gissa om vi hade två kramiga ungar när vi kom hem.
Min dag var underbar och nu har jag en underbar make och kan titulera mig Fru Fällman.