Fint papper till festprogram i Göteborg?
Någon som vet var man kan köpa lite finare grövre papper till framsidan till fest och kyrkoprogram? Letar efter cremefärgat eller ja lite ivory? Har varit på wettergrens och de har inga bra.
Någon som vet var man kan köpa lite finare grövre papper till framsidan till fest och kyrkoprogram? Letar efter cremefärgat eller ja lite ivory? Har varit på wettergrens och de har inga bra.
Matton har ju en massa papper att välja på. Har du kollat där?
Format har riktigt bra, där har vi köpt. Ligger bakom Sheraton. Annars finns Panduro, Scrapbook i Örgryte och Arkivet vid Domkyrkan.
IN-EX på östra larmgatan, vid Gamle port, har mycket att välja på.
The och Snart Fru F
Jag tro vi har täckt in alla nu
Jag beställde färdiga kort billigt på kortdesign.se
Där har jag för mig att man kan beställa papper om man vill göra dem själv.
Det finns även förslag på texter och så. och tillbehör till korten. Band och sådant. Titta där!
Håller med yrvädret. Format papper är jättebra!
Vi ville ha lite vanilj-färgat papper och valde färgen "sand" på wettergrens 120gr papper. Från början tänkte vi något ljusare, men det fanns inte i den tjockleken, så det var att ge upp om man inte ville betala 2-5kr arket och det har vi inte råd med.. Fick ett paket med 250papper för 85kr på Wettergrens i Nordstan då de sålde ut dem med 10% rabatt. Toppen tyckte vi.
Alltså till festhäftena och till vigselblad.. Ska skriva ut i färg på framsidorna och ville då inte ha ett papper med förmycket färg, samtidigt vi inte ville ha vita..
Tack för alla snabba svar
Vart lite mer exakt ligger Matton och format?
www.formatpapper.se
Där hittar du mer info
Panduro har massa bra grejer. och Matton förstås
Jag brukar göra egna kort till födelsedagar och sånt och stämplar och sånt handlar jag på Panduro, men allt papper handlar jag på In-ex, det ligger mellan Gamle Port och Fr. Olssons. De har jättemycket att välja på! De har riktigt papper/kartong i alla tjocklekar, inte som tex. Wettergrens utbud som är mer begränsat. Om du googlar på In-Ex hittar du deras hemsida. Lycka till!
Map i Viktoriapassagen har bra papper och mycket att välja på. Där har vi köpt kuvert, papper till vigselprogram och till bröllopshäftet, i samma färg.
Nu ska de gå på semester nästa vecka. Jag vet inte hur länge de har stängt. Men om det inte är så bråttom så kan jag varmt rekomendera den.
Tackar tackar för alla tips!
Hittade det perfekta pappret på in-ex förra veckan! Det kommer att bli perfekt!