• LWI

Bjuda arbetskamrater??

Jag har ett "problem" inför kommande bröllop i oktober.... Mina närmaste kollegor är ca 12 st. Några utav dem umgås jag och min blivande privat med så dem kommer jag självklart bjuda både arbetskamrat med respektive. Sedan har jag 2-3 stycken kollegor som jag tycker mycket om, men vi har inte umgåtts med respektive utan mest genom saker/aktiviteter genom arbetet. De skulle jag vilja bjuda men det känns konstigt att bjuda med deras resp, dels på grund av att jag aldrig träffat dem och sedan är det ganska stor åldersskillnad. Jag vet ju att man inte får bara bjuda in den ene då man lever tillsammans men hur skulle ni gjort. Jag tror inte heller att resp. vill gå på vårt bröllop då de aldrig träffat mig...
    Ska jag eller ska jag inte bjuda med respektive?

• Svar på tråden Bjuda arbetskamrater??
  • rottweiler

ja det där är svårt, men jag vart bjuden på ett bröllop, men inte min "gubbe", dom hade gjort så, att bara bjuda den ena. jag själv tyckte att det inte var så kul att han fick stanna hemma, men nu kände jag så många så det gjorde ju inget. och det är ju deras bröllop och dom ville ha det så. så det är ju en variant att göra. annars är det nog att bestämma sig för att bjuda alla eller ingen av dom, det är mitt råd.

hoppas det ordnar sig!

• rottweiler

och förresten. du kanske får räkna med att om du bara bjuder den ena så kan det ju vara någon som inte tycker om att ni gör så. och då stannar dom oxå hemma. men hoppas det ordnar sig. lycka till framöver!

• LWI

Tack för snabbt svar. Tror nog att jag bjuder båda så har man valfriheten att gå eller inte. Bäst så?

• Bröllopstokiig

Jag har inte träffat allas respektive, så jag har uner sommaren här nu bokat in grillkvällar hos oss eller att man är hos dem, så man får träffas innan bröllopet. Jag bjuder dem alla, för det är ju dem man umgås mest med (på jobbet).

• nikita

Jag skulle bjuda båda, det kan då själva välja om de vill komma båda eller bara den ene. Vi har bjudit alla som "par" även om vi inte träffat en del av respektive personerna. Men än så länge verkar det en bra lösning. En del har redan osat och sagt att de kommer själva, men att de uppskattade att deras reskeptive också blev tänkta på. Rådet är gör som ni själva vill. Det är er fest, ni som betalar = NI som bestämmer

• lena35

När det gäller arbetskamrater tycker inte jag att man behöver bjuda med respektive.

(Däremot bjuder man in vänners respektive antingen man träffat de eller ej.)

Men de e jag de....

•  Miss Cee

Bjuda båda i paret, så kommer de att känna sig glada och uppskattade, och ingen kommer att bli stött för att andra jobbkompisars respektive fick komma och inte deras.

Sen är det ju upp till dem om de vill komma eller ej, men bjuda "Måste" du.

• LWI

Ok, tror jag bjuder båda. Det svåra blir bara de 8 personer som jag inte bjuder för jag inte tycker vi har så mycket gemensamt. Men man får inte fundera så mycket som jag gör utan gå på känsla. Men det är svårt.. De andra kan ju komma till kyrkan om de vill---

• meb

De som du inte känner så väl hade väl antagligen inte bjudit dig heller om de gift sig. Antagligen förstår de detta. Lycka till!

•  Miss Cee

Om du gör så att du säger till i fika rummet eller nåt att alla är välkomna till kyrkan om de vill, och sen kan du ju ta med dig en liten tårta eller nåt när du kommer tillbaka fårn smekmånaden??

Om det är 8st som inte blir bjudna så är det ju inte några få utstötta. Det är värre om man tex är 10 som jobbar ihop och bjuder alla utom 1 eller 2.

• Mitt hjärta är hemma

En till som absolut skulle bjudit båda, träffat eller ej. Varför splitta par när man skall fira just par-igheten?
    Vi har ett gäng gäster ingen av oss någonsin träffat. Kanske inte så kul, skulle i ärlighetens namn gärna sett kompisar eller släktingar där istället, men näe, vi tycker att man bjuder hela par, inte halva par. (Gränsen dragen vid att de var tillsammans vid inbjudningstillfället) .

• rottweiler

när vi satte oss och skulle komma fram till vilka vi skulle bjuda, så tog vi såna som vi båda hade träffat, vi ville bara ha de allra närmaste. och det är lite arbetskamrater, vänner släkt m m. det blev 70 stycken till slut. men det är något fruktansvärt svårt vart man ska dra gränsen, jag har många fler som jag skulle vilja bjuda.men tyvärr så går ju inte det.

• Jeny

jag skulle ha bjudit båda. Bröllop är en sån formell tillställning, så på något sätt känns det lite konstigt att bli bjuden utan sin respektive. Man kan ju passa på att bjuda hem dem olika paren på någon middag innan bröllopet så man lär känna varandra lite bättre?!

• Sillal

Jag hadde bjutit båda, kan vara att "killen" inte vill gå och bara tjejerna går tillsammans..

Men bjuda båda hade jag gjort..

• Janne71_JKP

och vi bjöd bara halvan nån av oss träffat när det gäller arbetskamraterna.

/J

Svar på tråden Bjuda arbetskamrater??