• Sanna Panna

Frisyr för hög panna?

Jag har tyvärr en rätt hög panna och behöver frisyrtips. Jag vet att en lugg döljer och jag har provat att göra en snedlugg (har lång lugg, nedanför hakan) men då tycker jag att jag ser "trött" ut, att alla ansiktsdrag dras nedåt om ni förstår vad jag menar. Jag kan inte ha en alltför proper slickad frisyr men slät snedlugg och uppsatt för då ser jag inte klok ut. Samtidigt kan jag inte ha luggen slätt bakåt pga pannan (har dessutom en "Musse Pigg-flärp" vid hårfästet så det blir inte snyggt). Hur tusan ska jag göra med håret???

• Svar på tråden Frisyr för hög panna?
  • Didido

Puffar då jag själv är intresserad!

• Scriptina

Kanske en snedlugg där luggen får en mjuk böj i pannan för att sedan fästas upp ovanför örat? Alltså ingen stram snedlugg som dras neråt..

• Afrodite_Aug-07

Kanske ett pannsmycke kan vara något. finns ju jättefina smycken som man sätter antingen över slöjan och då går både slöja och smycke ner över pannan. eller så gör man som en mittbena på luggen och för halva luggen lite mjukt åt sidorna och fäster luggen nästan likt en gardin lite halvt åt vardera sida med ett sånt där pannsmycke som ofta är som en liten tunnt diadem med ett fint smycke i pannan som går hela vägen runt huvudet. Hoppas du förstår min lite svaga förklaring. Tror det kan bli jättefint och värt o testa i allafall. Du borde ju kunna testa principen i allafall hemma med hjälp av ett pärlhalsban eller liknande. Alltså luggen hängande frammåt, mittbena och för varje del mjukt åt sidan, hårspray eller gårgele, mouse eller liknande för o få lite stadga i luggen och sen ett smycke över för att låsa frisyren.

Svar på tråden Frisyr för hög panna?