• norna

Viktnedgång till 15/9

Hej alla hälsomedvetna!

Nu gäller det! I sommar ska jag gå ner ca 10 kilo och den 15 september ska jag vara i superform. Inte bara för att det är en speciell dag med min älskade man, utan även för att jag äntilgen, efter ett års "ledighet" ska börja plugga igen! JAg är SÅ OTROLIGT lycklig att det inte går att beskriva i ord!

Jag tänkte iaf att allt positivt kan komma i höst.

Genom en hälsosam kost och massor av träning ska jag nå mitt mål och det enda som ska hålla mig uppe är erat stöd här på forumet.

Önska mig lycka till!

Massa kramar!

• Svar på tråden Viktnedgång till 15/9
  • Brunettis

LYCKA TILL!! Du kommer lätt att klara det. va är din målvikt då??
    Jag har själv för snart 3 veckor sedan börjat. vill gå ned till ca 55-57kg.
    Jag har hittils gått ned 5kg på 2 veckor.
    På måndag väger jag mej igen. :) är inne på 3 :e veckan..
    Ha det fint i helgen. ;)

• Nyfniken

Skönt att höra någon som förstår att vettig kost och träning är det enda som hjälper.

Det finns tyvärr inga genvägar, det är bara att inse. Orkar därför inte ge mig in i debatten med de som går på dieter där man ska byta ut måltider mot någon form av shake etc. När man sen återgår till att äta som vanligt igen går man bara upp igen.

Kom ihåg att man ska inte svälta sig, utan äta 5 gånger om dagen och röra på sig.

Du kommer greja det där!

För er som tvivlar på om ni gör rätt: Boka tid med en personlig tränare och be dem göra ett kostprogram. Jätteskönt att slippa fundera på om man gör rätt.
    Jag har inte gott om pengar men anlitar sedan min tränare någongång ibland för att gå igenom hur det går och få nya tips.

Lycka till!

• norna

Tack för era lyckönskanden!

Jag tror att det säkert finns massor av sätt att gå ner i vikt, men för mig är det fettet som ska bort samtidigt som jag ska rena mig från gifter.

Imorn börjar sommarns jobb och då startar jag även med mitt "hälsoprogram". Jag ska gå ner 10 kilo (dvs. mindre än ett kilo i veckan)och jag känner att det kommer bli riktigt enkelt. Ingen match så länge jag har motivationen.

Jag kommer inte kunna läsa inläggen här mer än nån gång varannan veka pga jobbet. Men skriv iaf. Det betyder verkligen mycket för mig att få läsa era åsikter och tankar.

KRAMAR!!!

• fashiongirl

Nu har jag bestämt mig. Idag ska jag börja försöka gå ner lite i vikt. Detta år har jag gått upp ca 6 kilo och det känns verkligen inte bra. Nu är jag jättemotiverad så det känns som världens bästa dag att börja idag.

Hoppas det går bra för er andra

• fashiongirl

Brunettis

shit hur har du lyckats gå ner 5 kg på en vecka???

• minimi1

Hänger på här så kan vi peppa varandra.

Jag ska visserligen inte gå ner i vikt, men behöver "shape up my body" inför bröllopet som ståndar på nyårsafton.

Har börjat lite lugnt med en rask promenad på ca 1 timme i går kväll och en i morse på ca 30 min.

Ska under veckan utöka med lite styrke övningar oxå...

pepp pepp på oss alla

• Brunettis

small town girl:
    Jag gick ned 5kg på 2 veckor. Och nu efter 3 veckor har jag gått ned 6kg.
    Dom kilona har gått ned genom att träna mycket, promenera, äta nyttigt. Jag äter ingen godis, ingen snacks, m.m.
    Sedan så äter jag inte efter kl 20.00.
    Och genom denna metod har jag lyckas gå ned. hehe. Är ganska glad över resultatet. :) Från första början va det jobbigt att komma igång, men nu är allt lätt som en plätt, hahaha.

Va är din målvikt då??? Min målvikt är runt 57-55kg. :)
    Ha det fint! Och Lycka till!

Minimi 1:
    Jovisst kan man peppa varann här.
    Är bra när man få stöd och peppa varann. :)

Norna: Hur går det för dej? Hoppas att det går fint. KRAMIS

• minimi1

Brunettis,

hur tränar du? gym, hemma ?

Jag undrar oxå hur det går för dig Norna?

Hej å hå daxs att gå ut och gå....

• Brunettis

minimi1:
    Jag brukar träna hemma med min motioncykel, och så tränar jag med min crosstrainer. Och så har jag hantlar som jag kör med. Sen så gör jag magövningar och benövningar..:)
    Sen försöker jag gå på promenad varje dag.
    Brukar du träna???

• minimi1

Ja brukade träna ...förr...

Jag var innan jag fick mina barn en riktigt vältränad tjej, tränade minst 3 ggr i veckan. Sen blev det som det blev, har nu två barn 5 och snart 4 år gamla och har fortfarande inte kommit tillbaka till det stadiet att träningen går på rutin, det går bra i omgångar...

Men nu j...r ska jag igång och fortsätta sen oxå. Man är ju ingen "ungdom" längre och det märks på kroppen... allt hänger ..typ!

Har två mål att sträva mot: Tjejmilen i slutet av augusti och mitt bröllop på nyår.

Det är bra när man har "anledningar" till att komma igång, samt att man kan peppa varandra här.

Jag tränar på min Orbitrek, raska promenader, och styrkeövningar hemma, kommer lägga till löpning snart med.

• minimi1

Låter som en bra träning brunettis

F..n va snygga vi ska bli tjejer och va bra vi kommer må

• Brunettis

Minimi1:
    Jo det är en ganska bra träning.
    Jag tränar hårt när jag väl håller på :)
    Hoppas på ett fint resultat på vågen på måndag :)
    Idag tänkte jag cykla på motioncykeln i 1 timme. Hårt tempo tänkte jag.
    Kom igen nu tjejer. Nu kör vi på!! =D

Svar på tråden Viktnedgång till 15/9