• KalasAnnah

Vattenfast eyeliner o mascara?

Hej

Skulle bhöva lite hjälp med att hitta en bra vattenfast eyeliner och mascara. Vill ju inte riskera att vara helt svart på kinderna på bröllopsdagen. dessutom rinner mina ögon ganska mycket när jag är i solen, så det hade varit skönt om sminket sitter där det ska
    Har ni någon att rekomendera så tar jag gärna emot era tips.

Tack på förhand

• Svar på tråden Vattenfast eyeliner o mascara?
  • mama2

Jag rekomenderar lancome flexwp. Den är vattenfast och superbra särskilt om man använder fransböjare. man får fantastiska fransar även om man har korta.

• famousfairy

Använd vilken mascara du vill. Köp Clarins Fix Mascara!! Måste separera fransa lite, ibland, efter påstrykning (ruller under ifrån på botten fransar) men den är helt suv!!

• KalasAnnah

tack för era svar - men är det ingen som känner till en vattenfast eyeliner?

tack så länge

• pickolina

Kanebo har en eyeliner som går bort med vatten över 38 grader varmt, annars ska den vara vattenfast... Precis som deras mascara. Jag har aldrig testat den dock så jag vet inte om den är bra....

Knata in på tex Åhlens eller liknande om du kan och fråga vid vaje sminkdisk.. Har för mig att flera har vattenfast eyeliner.

Mascara skulle jag oxå säga Lancome FlexWP, dvs Flextencils i vattenfast variant. Med fransböjare först blir det grymt!

Clarins Fix Mascara suger! Min mening så klart.... ;)

• pickolina

Om du kan tänka dig att anv kajal istället för eyeliner så har bla Lancome en vattenfast....

• KalasAnnah

tack tack för alla svar. det är så svårt att veta vad som funkar.

• Choklad och nötter

Kanebo 38 eyelinern är den enda jag kan komma på som är i flytande form. Men har hört att den inte är speciellt bra.
    Förövrigt håller jag med famousfairy! Clarins fix mascara håller verkligen mascaran på plats i alla lägen!

• KalasAnnah

tack för svaren. är det någon som vet priset på en sådan fix mascara? kostar den en hel förmögenhet?

• pickolina

Alltså.... Nu tycker jag ju att denna FixMascara är usel men bortsett från det. Varför använda TVÅ produkter när EN produkt kan göra samma jobb????

• HannaA

Maybeline har en vattenfast som är kanon =)

• Tvillingmamma

Har både mascaran och eyelinern 38 grader från Kanebo.
    De går inte ens bort i duschen, om man duschar svalt!...

• KalasAnnah

kanske man ska testa den då. för ibland rinner mina ögon som bara den när det är ljust ute. så jag behöver verkligen en eyeliner som sitter kvar.

är de jätte dyra?

• pickolina

38¤ mascaran tycker jag suger... Många älskar den dock så den är värd att prova. Det är ju en superbra ide´det här med att få bort den med varmvatten....

De är naturligtvis dyrare än de billiga märkena men inte lika dyr som andra märkesvaror. Något mellanting alltså... Värt att prova, absolut!

• Choklad och nötter

Tror jag fick betala 180kr för min fix mascara.

pickolina
    Fix mascaran är den vattenfasta mascara som funkat bäst av alla vattenfasta mascaror jag testat! Därför gillar jag den så mycket.

• pickolina

Choklad och nötter

Ok... Förstår!..
    Nyfiken, vad är det du gillar med den????
    Eftersom jag själv inte tyckte den var något att ha alls så skulle det vara intressant att höra....

Svar på tråden Vattenfast eyeliner o mascara?