• 2006-06-10

Thailand - Koh Lanta / Koh Chang eller Koh Tao?

Hej beresta damer och herrar!

Till vår stora glädje lyckades vi få ihop nog med slantar så att vi kan boka två veckor till Thailand i januari.

Vi har kikat på en del ställen och vill gärna åka till en hyfsat privat ö, (ingen semesterfälla som Kanarieöarna). Vi har fått upp ögonen för Koh Lanta, Koh Chang och Koh Tao - men vill gärna få tips av er som besökt dessa öar.....

Varmt tack på förhand..

• Svar på tråden Thailand - Koh Lanta / Koh Chang eller Koh Tao?
  • Snickan

Får jag lov att tipsa om www.travelpix.nu
    De har ett helt forum om bara Thailand, där kan du säkert få fram en massa bra information också!

• Fixit

Hej,
    Vi va på Koh chang i början av April och det va verkligen toppen. Vist är det en hel del turister men det känns inte hysteriskt. Valmöjligheten finns också att inte bo just där alla andra bor.

• Pepparmyntan

Vi var på Koh Lanta november 2004. Tyckte det var rätt exploaterat. Såg en bar på stranden som hette systembolaget det var inte så kul. Var inte så imponerad av stranden på Koh Lanta.

Har inte varit på Koh Chang men läste på inför våran Thailandsresa att det var viktigt att ta malariaprofylax om man ska dit eftersom Koh Chang är ett malaria område.

• TissTass

Hej!

Vi ska till Kho Chang i Januari, hade tänkt att åka till Kho Lanta först, men de kändes mer lockande med Kho Chang då det inte verkar vara lika mkt exploaterat :)

• TissTass

Har för mig att Koh Tao är en ganska liten ö och att det är lätt att det blir för lite att göra då.. men jag har ju aldrig varit där förvisso..

• martinsson2be

Jag har varit på Koh Tao och Koh Chang.

Älskar Koh Tao; men för en bröllopsresa hade jag alla gånger valt Koh Chang ( eller Koh Samui ...)

• Turturduvan

Vi gifte oss på Koh Lanta, så jag skulle fara dit och vi hade jättemysigt. Lite exploaterat var det ju, mycket svenskar fanns det. Men man behöver ju bara umgås med varandra!

• Hemligt ( fast inte längre)

Koh Lanta absolut
    Har visserligen inte varit på dom andra öarna...

Koh Lanta är i mina ögon en helt underbar ö, jovisst lite exploaterat men inte jämfört med Phuket och inget man lägger märke till nåt nämnvärt, allt är liksom "skuggat" eller hur ska man förklara det... Inget är högre än träden så det är inte mycket som syns.
    Där finns många restauranger och många bungalow hotell.
    Vi bodde på Khlong Dao Beach och var i princip ensamma på stranden, under 2 veckor där nere så träffade vi på 2 st strandförsäljare...
    Kan rekomendera www.lantadiver.com via dom kan man få mycket info.
    Bor ni på Khlong Dao Beach finns ett litet korallrev vid norra delen om ni gillar att snorkla, vi åkte även på en snorklingstur med speed boat en dag och fick uppleva paradiset

Vi bodde på två olika hotell
    www.southernlanta.com
    www.andamanlanta.com

• Hemligt ( fast inte längre)

oups... lite snabb...

kolla gärna in länkarna, man får en ganska bra bild av hur stranden ser ut och ja, det såg ut så

Svar på tråden Thailand - Koh Lanta / Koh Chang eller Koh Tao?