Torrborstning
Har läst flertalet gånger att torrborstning är en av de bättre sakerna för att få ner celluliter. Min fråga är då; vilken typ av "redskap" rekommenderas för ändamålet ifråga, och exakt hur ska jag gå tillväga? Tack för hjälpen :)
Har läst flertalet gånger att torrborstning är en av de bättre sakerna för att få ner celluliter. Min fråga är då; vilken typ av "redskap" rekommenderas för ändamålet ifråga, och exakt hur ska jag gå tillväga? Tack för hjälpen :)
Hej,
Jag brukar anv sådana knottriga handskar som finns på Hm, Åhlens och bodyshop och sen så masserar man bara medurs så det river på huden...
Har använt dem men tycker inte att de "river" tillräckligt mycket...eller så är det bara något som finns i mitt huvud, river det inte rejält så fungerar det inte! *S* Fler tips?
När jag var yngre köpte jag en skurborste endast för det ändamålet, det rev vill jag lova! Nu skulle jag nog inte köra med den, eller kanske på baken och låren som känns som att de tål liet tuffare tag....
Har använt speciella borstar för det, vet inte riktigt var mor min köpte dom men dom är väldigt bra :)
Så om jag förstått det rätt kan det alltså användas allt från peeling vantar till skurborstar för att få väck de små jäklarna? ;)
Brukar ni använda någonting till själva borstandet? Ex duschcreme eller liknande?
syftet är inte att "riva av allt hud!" det är att öka cirkulationen så man ska inte torr borster tilla man ha riv märken!! man ska borsta upp mot hjärtet innan duschen. Torr borstning och "Scrubning" är olika
Famousfairy:
Ok, vilken av metoderna rekommenderar du själv? Och hur länge är lagom att hålla på?
Scrubning bruka göras(is usually done!?) med kräm med "korn" i på blött hud i duschen som "exfoliation" man gör på ansikte eller typ innan brun utan sol, helt enkelt för at ta bort döda hud celler! Torr borstning görs med relativa korta/svepande rörelse mot hjärtet på torr hud innan duschen. Båda ta nog bort hud celler men torr borstning hjälpa cirkulationen som sägs hjälpa celluliten.
Ja och det ska vara en borste, av natur matrial kosta runt en hundring finns på nk åhléns ...
Tack för svaren! Får ta en runda till Åhléns imorgon då och se om det kan hittas några borstar som ser lämpliga ut :)