• Stardust_

Hur flörtar man rätt?

Behöver råd!

Efter att jag blev dumpad av min ex för några månader sen, har jag lite funderingar;

Tycker en kille är väldigt söt på jobbet (stor arbetsplats). Vi har småpratat lite...men jag vet inte vad han tycker.. Han är konsult och inte alltid hos oss, vi ses nån gång per vecka.. Han är lite tystlåten, kanske blyg... född -72. Jag är -78. Blir väldigt glad i hans närhet vet jag, och nervös! Stel och fnittrig på nåt sätt. Jag har tagit initiativet och bett honom om hjälp en gång nu och han var väldigt snäll och trevlig.... Pirrigt, men gjorde det!

Men Gud!! Hur går man vidare..? Han kanske har sambo?! Hur ser killar på tjejer som flörtar/tar initiativ att prata? Vill inte verka slampig eller desperat...!! Inte van att flörta heller, känner mig bara klumpig.... Hur vet jag om han är intresserad?? Så svårt!!

• Svar på tråden Hur flörtar man rätt?
  • Lena+Mattias=sant

Fråga om ni ska luncha tillsammans och börja prata om fritiden och sånt. Då kommer du nog få reda på om han har någon respektive samtidigt som det är okej att arbetskamrater lunchar tillsammans.

• Stardust_

Jo...jag är väl inte alltför modig, men han verkar ju ännu fegare. (eller ointresserad) Av oss två verkar jag vara modigare..

Steget till fika känns dock....hjälp!! Men nåt måste göras...himla söt sak till karl!

Jag är inte van att flörta med nya killar bara....

Och vi är inte arbetskollegor direkt så att säga, utan han jobbar hos oss...som konsult. Vi arbetar inte ihop utan har mest "passerat varandra"...

Men självförtroendet är väl inte på topp efter all röra med exet....så jag är lite osäker på hur jag borde bete mig...

• Lena+Mattias=sant

Om ni jobbar i samma lokaler och du ser honom strax innan lunch är det ju bara att fråga. "Du vill itne göra mig sällskap på lunchen"

• Stardust_

Ska ta mod till mig....huh..

Vad tycker ni mer man kan göra utan att verka för "på"? Hur tolkar man en blyg kille? Han verkar iaf blyg....

Ingen som varit med om det?

• Lena+Mattias=sant

Min sambo var en blyg kille. Jag raggade via mail ;)

• Lena+Mattias=sant

Vi träffades på en toga på Chalmers. Efteråt efterlyste jag honom i en nyhetsgrupp på Chalmers och sen började vi maila. Efter att jag hade skrivit femma på en tenta ett tag efteråt gick jag iväg till hans sektion och frågade en kille som jag kände igen som en han kände på festen om han viste var han var. Det gjorde han inte men en annan kompis som var där ringde honom och han kom ner. Vi kännde knappt igen varandra för jag hade glasögon nu men inte på festen och han tvärt om. Vi pratade en stund, en halvtimme eller så sen var han tvungen att fortsätta plugga.

• Modestie

Det viktigaste tycker jag är att du får så pass bra kontakt me dhonom om du vet om han har familj elle rinte. Det brode vara nummer ett, för har han det kan du ju släppa det hela på en gång och behöver inte lägga mer energi på det s a s. Över en lunch kan du ju få reda på det mesta.Jag skulle frågat om han ville göra sällskap på lunchen och sedan påbörjat den stora utfrågningen under maten En blyg kille kan vara ett helsicke om man är smålyg själv, på något sätt bör den ena vara mer drivande annars kan det bli väldigt krystat och konstigt om man gör en sådan grej

Annars kan väl killar likväl som vissa tjejer vara blyga. Men ibland kan det ju vara ointresse också och idag vet man ju inte ens vilken "läggning" folk har *hjälp*

Men som sagt, att smidigt slänga in en fråga om lunch tycker jag är det bästa. Jag skulle aldrig börja flöra innan jag visste hans familjeförhållanden

• viktualia

Jag skulle nog ha blivit detektiv egentligen.. nyfiken som f-n och rotar gärna runt på nätet. Hade jag varit i dina kläder hade jag alltså rotat lite på nätet.
    Du vet väl hans för- och efternamn.. OM de inte är vansinnigt vanliga kanske du kan spana lite på nätet och se om han verkar bo ensam eller inte.. Visst kan han ha särbo och så, men det kan i alla fall vara värt ett försök!!

• Stardust_

Hehe....jo, jag kollade på nätet igår: Eniro! HA!! Finns ju många med samma namn, men jag gissade lite pga vet vilket företag han jobbar åt osv. Verkar bo ensam! Ja, det vore hemskt läskigt om han har familj och man börjat flörta... Vi har bara pratat en gång och det var då jag bad han om hjälp med fläktarna i mitt rum på jobbet. Alltså jag kan tycka att han kastar blickar....eller så inbillar jag mig. Men han är svår att tyda också...tystlåten och stillsam.

Idag såg jag han inte alls, kikade runt lite... jobbar på stort ställe m över 3000 anställda...

Jag skulle vilja att han tar initiativet, skulle kännas bättre... hm. Han vet ju ungefär vart jag jobbar, han skulle väl också kunna göra ett drag... är man född -72 har man väl liiiite erfarenhet ändå....

SVÅRT!!! Man borde ju skicka en liten lapp bara; "Får jag chans på dig?" som man gjorde i småskolan, det gick ju bra oftast!

Svar på tråden Hur flörtar man rätt?