• Bröllopstokiig

Tips om frisör, Stockholm

Hej.

Bor i Dalarna och ska åka till Stockholm och gifta oss på Stadshuset. (Efter 15 år....!) Det blir enkelt med våra bästa vänner som vittnen. Vill dock gärna vara lite fin förstås, - fast inte det helt "pampiga". Vi kommer att bo nära Stadshuset och jag undrar om någon vet om en bra frisör (också gärna make-up) i närheten? Jättetacksam för hjälp.

• Svar på tråden Tips om frisör, Stockholm
  • Bröllopstokiig

Det finns flera frisörer på Hantverkargatan, den gata där stadshuset ligger. Själv går jag till Sprej och är mycket nöjd, även om de är lite dyra. Hårhantverkarn är också bra. Jag vet inte om de sminkar, men det finns även flera hud-/nagelvårdssalonger på H-gatan, kanske de gör sånt?
    Tel till Sprej: 08-6520053
    Hårhantverkarn 08-6517233
    Kram från Eva

• Bröllopstokiig

Tack Eva, - jag ska ringa och höra vad dom erbjuder, - kanske jag försöker med Sprej först, om du tycker de är bäst, - priset ska inte styra en sån dag.

• Bröllopstokiig

Vet ett ställe där de både klipper och mejkar.
    Per Te Hud, Hår & Skönhetsvård 08-650 07 27, det ligger i korsningen Scheelgatan-Kungsholmsgatan och på bekvämt gångavstånd från Stadshuset.
    Har inte varit där själv men en kompis till mig tyckte dom var jättebra.

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Per Te har jag sett från bussen, men aldrig varit in där. Har inte bott på Kungsholmen så länge. Tack för tipset, skall kolla där inför mitt eget bröllop nästa sommar! Vi skall gifta oss i Kungsholms kyrka, så det är nära och bra, och 'min' frissa på Sprej jobbar inte lördagar.

• Bröllopstokiig

Har varit på "scissorhands" på Norra Agnegatan, jättenära rådhuset på Kungsholmen. Har alltid varit nöjd!

• Bröllopstokiig

Kan bara tipsa om en superbra frisör och det är Maria på Hairport i PK- Huset nedanför NK

// Honung

Svar på tråden Tips om frisör, Stockholm